Visar inlägg med etikett Studentlivet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Studentlivet. Visa alla inlägg

lördag 17 september 2011

Ännu en lördag har kommit och gått

Nu har ännu en lördag gått och jag är chockad över att det är så tyst. Visst hör man nattklubben bredvid, men det är tyst i korridoren och jag hoppas det håller sig så tills jag har somnat för aj vad mina öron gör ont av att ha öronproppar. knappt lönt att ha dem i , vaknar ändå vid 12, havlt ett för att ta ur dem...

Igår blev det lite missförstånd så vi fick stå och vänta i en timme nästan på att komma in någonstans, men allt löste sig och kvällen blev lyckad. Nu har jag även provat singstar och detvar jätte kul:) I alla fall att lyssna på alla andra.. Jag sjöng bara en sång och det fick räcka för ett år frammåt:P Men kul var det:)

Idag har jag faktiskt stannat hemma. Skulle tvätta i morse, men var finns den där dumma tvättmaskinen :@ Jag bli helt sur.. Gick ner i källaren där den skall vara, men alla dörrar är låsta och min nyckel funkade inte till någon av dem.. Skall prova imorgon med. Jag har fått reda på hur och var man bokar tvätt tider och det är typ de två närmsta dagarna som är ganska fulla, men än så länge finns det alltid minst en timme ledigt om dagen. Har sett att vissa tvättar vid ett på natten, men varför inte. Är man ett nattdjur så är man:P

Annars så blev det bara att sy idag. Har fått klart blixtlåset på kjolen och är nästan klar med den korsett jag skall ha under toppen, skall bara banka massa och skrämma slag på hela staden när jag sätter i öglorna för snöret. Den skall jag bara sy på lite krokar så jag kan byta och ha den under vilken tröja eller klänning jag vill:)



Tänkte lägga upp en bild på en korsett som jag gjorde för ett tag sedan. Skall göra en kjol till denna med, men det får vänta till efter tentan som är näst nästa fredag, den 30/9. Är lite nervös, men det skall nog gå bra:)

Nu skall jag sova gott och drömma sött efter att ha tittat på ett till avsnitt av "Sey yes to the dress".

Natti

onsdag 20 juli 2011

Utbildning hit och dit

Jag kommer ihåg dagen då vi var med på kuddkrig i London som igår. Jag hade fjädrar fast i kläderna i över en vecka efteråt, men kul var det.

Nu är jag tillbaka i Sverige sedan den 23 maj. Väl hemma började man känna va pressen att hitta jobb och så blev det. Jag hittade jobb på hemtjänsten väster i Lund och jag trivs mycket bra. Jag har jobbat en dag och resterande kvällar och framöver så kommer jag bara jobba kvällar. Jag tycket det är väldigt skönt att jobba kväll och har lyckats vända på dygnet totalt:P

När jag befann mig i England tog jag ett, som jag kände det, livsavgörande beslut. Jag sökte in till högskolan. När men inte kunde söka in längre så blev jag vilsen och visste inte om jag gjort rätt så jag la till sjuksköterska i två olika städer på min lista då de gick att göra en sen anmälan. Jag hade nämligen kommit på att jag vill bli barnmorksa. Dock kom jag inte in på sjuksköterske programmet, men skall söka till våren efter att jag gjort högskoleprovet. Jag kom däremot in på ämneslärarutbildningen som det heter så fint nu. Med enkel svenska så kom jag in på lärarhögskolan, svenska inriktning.

Jag kommer alltså börja lästa till svenska och, förhoppningsvis, engelska lärare till hösten. Efter att ha talat med en som har gått utbildningen eller håller på tror jag han gjorde, så kom jag fram till att jag skall ge det en chans. För bara en dag sedan var jag inställd på att gå en termin och göra ok ifrån mig för att sedan läsa till barnmorska, men nu tänker jag ge lärare en chans och satsa på det.

Det var nämligen en arbetskolega som sa till mig, när jag kom med kommentaren att jag tyckte jag hinner bli så gammal om jag inte påbörjar vägen till barnmorska nu. Han sa att jag kommer i alla fall ha minst 37 år som barnmorska om jag börjar på utbildningen nu i vår. Så vad gör 5 år hit eller dit. Jag kan se om jag gillar lärare, gör jag de så fortsätter jag och läser till barnmorska senare. Gillar jag det inte så börjar nu till våren.

Varför jag börjar skriva nu igen är för att jag tänkte skriva lite som en dagbok för mig själv om hur jag tänkte och om hur jag kände under mina år som student.