Visar inlägg med etikett Om mig. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Om mig. Visa alla inlägg

lördag 24 juli 2010

Lite tidsfördriv

Alkohol: Tequilla eller vodka redbull.
Allergi: Nix inga vad jag vet om.
Armhävningar: Oj, de vet jag inte. Klarar ganska många nuförtiden:D
Blyg: Om ni frågar familjen, nej. Om ni frågar mig, ibland.
Beroende av: Film/tv och att spendera pengar.
Betyg: Inget att skryta om, men inte dåliga heller.
Blir glad av att: Träffa människor och höra roliga skämt.
Bor: Svårt att säga, men min permanenta bostad är i utkanten av Lund
Dagbok: Ibland, mest här på bloggen.
Djur: Har inga egna, men mamma har 1000 hästar och två hundar och en katt, pappa några hästar och katter.
Drömmar: Hemliga.
Dåliga sidor: Pratar massor, kan vara bra, och några andra grejer.
Ekonomi: kan man skippa denna frågan??
Familj: Syrran, mamma, Rune, Pappa och Carina. Sen min värdfamilj också.
Favoritdryck: Mineralvatten med hallonsmak och té
Festar: Inte så ofta.
Flyttat: Flyttat med mamma två gånger och sen en omgång till Malta och Finland och snart England men de sista räknas ej.
Fobi: Spindlar
Foto: Att ta foton är jag kass på.
Född: 1990.
Gillar: Kakor, shoppa och RESA!
Gråter:Var ett tag sedan om man räknar bort idag när jag kom hem efter att ha fått en present av K och T.
Gör dagligen: Sitter vid datan, Leker med Matias
Hatar: Smärta.
Hypokondriker: Hehe lite ibland kanske:P
Imponeras av: Min syster.
Intressen: tv, film, resa, familj, vänner och promenader.
Jobb: Just nu: Au pair, senare: Lärare eller bröllopskoordinator.
Kaffe: Bläää
Kamera: En jätte fin vanlig digital (avancerad för mig) från Mormor och Morfar.
Kläder: Snyggt och bekvämt.
Kompisar: De bästa.
Länder jag besökt: Låt oss säga, 12.
Längd: 168 står de i passet.
Mobil: Ny och bra.
Motto: Det löser sig.
Musik: Allätare.
Musikalisk: Be mig inte sjunga då behöver du terapi i åratal. Dock är jag bäst på barnvisor:)
Märkeskläder: Kostar så grymligt mycket me rän vad min plånbok tillåter.
Naglar: Alltid nagellack och helst lagom långa.
Politik: Inte intresserad.
Rakning: Ja, alltid.
Rädslor: Finns alltid saker man är rädd för.
Saknar: Familjen och vännerna.
Samlar: Elefanter.
Sjukdomar: Än så länge är man frisk.
Ska göras: Sova.
Smeknamn: Kärt barn har många namn.
Sol: Alltid skönt:)
Sover: Dygnet runt om jag får välja.
Talang: berätta när ni kommer på min talang. Kan få folk att le:)
Telefonbok: Varför finns de fortfarande, slöseri på papper har ni hört talas om WWW.Eniro.SE
Tränar fysiskt: Springer minst tre gånger i veckan, Zumba då och då.
Tränar psykiskt: Hur gör man? Tror jag är stark nog.
Utbildning: Undersköterska.
Vikt: Jobbar på de.
Äcklas av: De finns en hel del saker.
Äter: God mat.
Önskar: Att hitta prinsen på den vita springaren och resa världen runt.


onsdag 6 januari 2010

Tidsfördriv, om mig

Namn: Mikaela Åkesson
Kallas för: Minan, Micka, Mickan och elis
Stjärntecken: Skorpion
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt
Piercingar: ingen
Tatueringar: En skorpion på vänstersida vid ryggsluet.
Längd: 1.68.5
Skostorlek: 39-40
Hårfärg: Mörkbrunt
Fräknar: Lite på näsan på sommaren mest.
Motto: Ta alla tillfällen du kan till att leva ett liv du vill leva.
Kär? Nej
Önskar du att du bodde någon annanstans? Just nu trivs jag, kanske när jag kommer hem vill jag flytta till eget.
Tycker du att du är attraktiv? Inte innan, men efter detta lät jag vara.
Dricker du Alkohol? Ja.
Röker du? nope
Vilket schampo använder du? Olika
Vilken parfym använder du? Olika
Vad är du rädd för? Spindlar och möss, men även att vara ensam resten av livet och mörker och höjder:P
Gillar du att tvätta? vem gör de, men alltid skönt med rena kläder.
Gillar du berg- och dalbanor? Japp

Senaste…
Filmen du hyrde? Män som hatar kvinnor.
Filmen du köpte? The notebook.
Låten du hörde: Ouff ingen aning
Låten du laddade ner? Kommer inte ihåg. lyssnar på yuotube..
Personen du ringde? Pappa
Personen som ringde dig? Pappa
TV-program du såg? How I meet your mother
Person du tänkte på? Matias.. "var är du"

Favorit…
Låt: Inge aning, har så många.
Sak att göra: Sova..
Sport: Håller ej på med sport
Dryck: Vinbärssaft är gott men de e osså vaniljcola.
Kläder: Det mesta i min gaderob
Film: Finns en del, men top gun är ju bäst
Bil: Audi :D
Serie: Alias och OTH

Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Ja
Gråtit över en flicka? ja
Ljugit för någon? Ja^^
Varit i slagsmål? mm
Blivit arresterad? haha nee
Träffat någon från internet IRL? Japp ^^

Antal…
Gånger du varit kär? Vet nte :)
Gånger ditt hjärta brustit? en
Hjärtan brustet på grund av dig? Ingen hoppas jag, men tror två
Tjejer du kysst? Inga
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? 3
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Några.. tror de är två eller tre, men kommer ej ihåg varför, bara ena gången:P

Senaste…
Boken du läste? Håller på att läsa shopoholigs bekännselse, men sista jag läste ut var Braking dawn
Personen du fick e-mail av? Syrran
Personen du fick brev av? Vet inte :P
Personen du fick sms av? Ea
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Den 2 Januari.
Saken du köpte? Förutom mat så är det nog en tröja från vero moda.
Vad har du gjort idag? Sett efter Matias, gått i kylan i en timme och varit på rundtur i Kemi.
Brukar du svära mycket? Har slutat med det för de mesta.
När stiger du upp på morgonen? halv åtta.
Vad har du på dig? Skall vi rabbla allt?? 3 stumpor, ett par underställsbyxor och ett par jeans, ett linne och en tröja + en tjocktröja, trosor och bh.
Vad ska du göra ikväll? Sova ^^
Vad är du allergisk mot? inget :)
Var har du ont? ingenstans
Använder du hårspray? ibland
Kan du stå på händer? nej
Håkan Hellström eller The Ark? hellström
Salt eller socker? Socker :D
Gillar du ketchup? går an på pyttipanna, annars nope..
Är du glad nu? Inte överlycklig, men lagom
Var du glad igår? Jupp , jag e lagom glad för de mesta ;)
Vad dansar du till? Allt går att dansa till med lite sprit i kroppen:P
Stockholm är… ? En snobbstad ? :D
Göteborg är… ? En konstig stad ;)
Kan du sjunga? hahaha neej
Spaghetti eller makaroner? Makaroner
Land du vill besöka? Austalien, Kina, Mexico, Grekland, Tanzania och Island. Detta är länder jag ej varit i. Vill besöka fler av de jag redan varit i:P