Visar inlägg med etikett twilight. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett twilight. Visa alla inlägg

lördag 3 juli 2010

Efter så många år???

Usch, hur kan en bild väcka så starka känslor att man knappt kan andas. Jag vet inte o ni någonsin varit med om den känslan att hela bröstet smärtar och det känns som ni har svårt att andas. Allt du vill göra är att bli av med känslan,, men det går inte hur mycket du än försöker att låta bli att tänka på det du såg.

Jag satt nyss på facebook, som vanligt, och såg en bild som jag önskar jag inte hade klickat på. Jag tänker inte säga vad eller vem det var, men fy vad ont det gjorde i bröstet. Efter så många år så kan jag ännu inte släppa de.. Efter all tid som jag har haft att fundera och komma till en klok slutsats så kan jag bara inte släppa de.. Jag fattar inte varför. Skall det alltid vara så här eller kommer det sluta någon gång. Jag visste inte ens att man kunde känns så då, så hur i helskotta kunde jag göra det ändå? Jag hade ingen aning om att det skulle kännas såhär nu. Hade jag vetat de hade jag definitivt gjort saker och ting annorlunda. Tror det är den enda av de få sakerna som jag faktiskt skulle ta och göra annorlunda om jag fick möjligheten till de.

Nej usch nu drar jag ner stämningen och det är ju inte rätt.. Jag var ju och såg på Eclipse idag:D
Toppen film. Helt klart bäst av de tre. Säger inget mer idag då jag skall sova nu, men det kommer en recension.

Kram på er alla





onsdag 30 juni 2010

Jag är mästaren

Jag lyckades få Matias att somna, vilket inte är en så stor bedrift i normala fall, men denna gången så sover han i sin säng bredvid K som sover i sin säng. Jag vaggade Matias till söms i famnen inne på mitt rum. Tänkte först han skulle sova här för jag hade ingen aning om hur han skulle kunna vara så tyst att K inte vaknade, men så kom jag på idén att han kunde somna i famnen och sen lägga honom i hans säng. Detta lyckades och nu sover de båda tyst och lugnt och jag kan sitta på datorn. Härligt. Jag är ett geni:)

Idag regnar det här så de är inge kul att vara ute, men vi var tvungna att handla ägg för att jag skulle kunna göra ost- och skinkpaj då skinkan går ut imorgon. Rundan blev en och en halv timme då det var uppehåll. Tyvärr var alla myggen ute och eftersom de bara var jag och Matias ute och inga andra så var där 1000 myggor på oss. Blev iaf inte helt sönderbiten, men nära var det. När vi kom hem så lekte vi i nästan en timme med tältet och tunneln då pajen stod i ugnen och sen åt vi.

Ni skall bara veta vilken tur jag hade i morse. Jag hade glömt ställa väckarklockan och T brukar inte väcka mig om inte Matias är vaken. Jag vaknade av mig själv vid 10 över åtta och hinner precis ta på mig kläderna och gå på toa innan Matias vaknar. Kan man ha mer tur?? K kom hem vid halv 9 och har sovit sedan 9. Nu får vi se hur länge Matias sover. Jag skall iaf se på Angel. Det är ju så spännande att jag var tvungen att se lite igår natt. Men bara fem min innan jag somnade.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Det blev nästan Eclipse inatt, men jag valde angel. Får se den en annan dag. Någon som sett den och kan berätta om det var bättre än de andra. Jag tyckte jätte bra om ettan innan jag läste boken. Tvåan är ganska lik boken och bra gjord, men jag vill ha mer action. Eclipse och Breaking dawn är ju de bästa böckerna så de är nog de bästa filmerna också. När jag såg New moon så grät jag eftersom jag visste hur de kände även om inte skådespelarna visade det så bra. Hade ju precis läst boken.

Ha det så bra. Kjam påa lla

tisdag 29 juni 2010

Storstädning på g, Eclipse

Idag har jag varit duktig:) Känner mig iaf duktig. Jag vaknade vid halv 8 av att Matias vaknade. Därefter så var vi på en två och en halv timmes promenad. Efter kvällmaten så ville Matias se på Mumin så det fick han medans jag gjorde en riktig storstädning på rummet. Damsög allt och hängde ut sängkläderna på balkongen. Dammat allt och rensat i garderoben. Nu är allt som jag troligtvis inte kommer använda ner packat i väskan och min garderob är nästan tom.

T kom hem vid halv 8 och då fick jag lite ledigt. Nu har jag precis lagt matias för att sova och han håller på och ropar "micka" och "isä" hela tiden för att se om han kan vara vaken lite till.. Tur man lagt honom så många gånger att man nu har rutin på de. De brukar gå jätte bra när jag lägger honom eller om K lägger honom eller om T gör de. Problemnen kommer när vi är två eller flera som skall säga natti till honom när han ligger i sängen. Sen har jag också märkt att om man stannar i fem min hos honom så kan man lika gärna stanna hela tiden för annars börjar han skrika, men om man fört sjunger en nattvisa för honom och sedan lägger honom i sängen så att han varvar ner innan han ligger ner så kan man gå ut direkt. Det har funkat hittills.. peppar peppar...

Nu skall jag äta min fil med minikuddar och sen sova. Jag är helt slut efter denna dagen. K har ju jour så hon kommer först imorgon kring lunchtid skulle jag to om inte senare.

Förresten. Ingen har väl missat att twilight, Eclipse, har premiär imorgon. I Kemi så har de nattfilm. 00.03 börjar den och jag hade så gärna velat gå, men jag kan inte ås jag får dra med mig K någon annan dag. Vi var ju på sex and the city 2 (måste recensera den) och då sa vi att vi skulle gå på någon mer. Tror dock att de fortfarande har biljetter, men jag kan inte bara sticka iväg mitt i natten i två timmar.. Då skulle jag sagt till innan. Dessutom är det roligare att gå med någon annan. Så i veckan får det bli Twilight maraton med K:P Tror nämligen inte hon sett de andra två filmerna.


Natti på er alla.

tisdag 2 februari 2010

När kommer eclipse ut på bio?


Eclipse Movie and Breaking Dawn


Eclipse (tredje delen i The Twilight saga) har premiär i Sverige den 30 juni 2010, samma dag som i USA (jippie!). Här är en lista på när den har premiär i flera olika länder:

* Argentina: June 30th, 2010
* Brazil: June 30th, 2010
* Egypt: June 30th, 2010
* Fin­land: July 2nd, 2010
* Ger­many: July 15th, 2010
* Italy: July 2nd, 2010
* Kaza­khstan: June 30th, 2010
* Nether­lands: July 1st, 2010
* New Zealand: July 1st, 2010
* Nor­way: July 2nd, 2010
* Poland: July 2nd, 2010
* Slovakia: July 1st, 2010
* Swe­den: June 30th, 2010
* Turkey: July 2nd, 2010
* United Kingdom: July 9th 2010
* United States: June 30th, 2010

söndag 27 september 2009

Twilightoholic

De där twilight böckerna tar kol på mig:P Jag började läsa den tredje boken på 560 sidor i förgår och imorse lästa jag ut de sista tio siorna. Jag var bara tvungen att gå till bok affären och köpa den fjärde för jag kan inte vänta till pappa kommer ner med den. De är så bra att jag känner mig som en twilightoholic:P Jag kan inte sluta preata om den och det är bara det som finns i huvudet.

Nu till Malt:p
igår gick jag en runda som slutade med att jag satte mig i "hamnen" utanför hiltonhotellet och läste lite. Snacka om fina båtar. Utsikten över havet kan man inte heller klaga på. Här kommer några bilder:






Jag har ju inte visat hur jag bor. Här är vårt kök, taget från "vardagrummet" som består av två soffor och ett bort, en tv osså såklart.

Tyv'rr har jag ingen bild från sovrummet då jag inte tror ni vill se det.. Just nu är det inte så jätte stökigt, men tja.. Vi håller det privat.. Det är ett stort sovrum med två sängar och två stora gaderober. Det lilla jag hade med mig täcker precis ett hyllplan:P Sen finns där ett skrivbord och en spegel.

That's all for now. Nu skall jag sjunka ner ännu länngre ner i soffan och fortsätta att läsa den fjärde boken i serien. Jag hittade hennes nyaste bok i affären med som jag kanske läser här efter. Fast vi skall ju läsa fantomen på operan sen i skolan, men ändå:P

Ha det gött.