Visar inlägg med etikett Au pair - England. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Au pair - England. Visa alla inlägg

lördag 2 april 2011

Pj's in London

Hej alla där hemma. Så länge sedan jag skrev här med de kan ha att göra med att jag har varit mer än upptagen!!:P

Speciellt idag då jag var med i London international pillow fight at Trafalgar square. Såååå kul. hnade sönder en kudda och är nog med i nyheterna här i London imorgon, vilket betyder att ni kommer troligen få fler bilder så fort de kommer. Jag har en bild än så länge:D


Det är jag, Madara och min bästa kompis här, Ida till vänster om mig. Killen som är där är en kille som vi bombaderade:P Strax efter att denna bilden är tagen kom det typ 20 till pers och la sig där och sen började ALLA fota oss, var gång man kollade upp så var där en ny fotograf:P

Men så himla kul det var!!

Detta är allt för ikväll för nu skall jag se på vem vill bli miljonär med kändisar på engelska.

BTW glada nyheter för alla hemma. Jag kommer komma hem till universitets starten i höst:D

Kramar

fredag 11 februari 2011

Lovely spacious flat, MY lovely spacious flat

Då var det nästan en hel månad sedan jag skrev sist. Vad har jag hunnit ed sedan dess??

1, flyttat in i en egen lgh i London och blivit en ås kallas london bo för minst ett år frammåt.
2, hittat en engelsk rumskompis som flyttar in på söndag och på så sätt skafft en ny vän.
3, Fått ett nytt jobb här i England som inte är att ta hand om barn iaf från början av mars och frammåt.
4, Hakkat mig in på grannens nät tills jag får eget nät i min egna lgh:P snacka om dåligt skydd när lösenordet är 12345678.
5, Köpt mig en 37 tums tv som jag nu bara skall hitta en bra plats till.
6, Diskat varje dag och sett till att där inte finns någon disk innan jag går och lägger mig (jobbigt utan diskmaskin).


Tror de var de mesta som har hänt, inte ås mycket, men lite. Min nya lgh är super fin, kolla in bilderna nedan. Har invigt med att baka massa. Gjorde en tårta till mäklaren som har hjälpt mig mer än mycket. Om jag bara kunde komma på något annat jag kunde göra för dem. Det tog nämligen två veckor från att jag la första depositen till att jag flyttade in och det var först efter att jag flyttat in som jag fick en ruskompis och det var först i tisdags som alla papper var helt klara.. Snacka om att de har lagt mycket tid på mig. Känns lite som jag jobbar där:P Har varit inne på kontoret minst 4 gånger i veckan ibland uppemot 9 gånger..

nä nu ser jag bilen utanför mitt härliga fönster (skall ta foto så ni ser var jag sitter hela kvällarna:P) som kommer med min nya TV:D





kramar på er alla.

söndag 16 januari 2011

Förkylning nummer ett

Oj nu var det länge sedan man skrev. Kommer knappt ihåg vad jag skrivit sist:P

Det har varit så mycket just nu med jul och nyår och sen har jag inte haft tid att skriva alls då jag har varit och kollat på lägenheter hela dagarna och sen jobbat.

Just nu ligger jag död i sängen med värsta förkylnign (min första influensa kanske) Känns verkligen som om att jag skall dö vilken minut som helst. Tror detta är för att vi hade 15 grader häromdagen och jag tyckte det var så varmt att sommarkläderna fick åka fram. Sen har jag stressat runt helta veckan och inte fått en liten stunds vila. Jag har hunnit med fyra rum och två lägnheter. Skulle varit fem lägenheter, men den sista hann någon ta innan jag kunde kolla på den.

Jag hoppas verkligen att jag får någon snart. Skulle vara skönt att kunna ha sitt eget ställe att gå hem till efter jobbet och inte bo där jag jobbar som jag gör nu. Jag har snackat med familjen om det och de tyckte det var en bra idé. Därför skall jag jobba kvar här, men flytta. Synd bara att de inte litar på tunnelbanan för annars kunde jag flyttat in längre in mot stan vilket jag hellre velat göra. Men trots allt så är det bara 20 min n till stan från här.

Nä nu skall jag ta och försöka kravla mig upp från sängen och bege mig ner och ta något at ära. Kanske lite havregrynsgröt.

Ha det så bra där hemma och aall andra över världden. Kramar

tisdag 28 december 2010

Flyg kaos????

De där med att det var snökaos förstår jag inte. Här har ni lite bilder på Kastrups flygplats när jag åkte. Det var snöstorm och det tog oss en timme från att vi börjat röra på oss från gaten tills dess att vi var i luften då de skulle spruta något som gjorde att planet inte skulle få is på sig när det lyfte.


Så här såg det ut när jag landade och de har fortfarande problem med inställda flyg trots att det inte snöat en millimeter sedan jag kom tillbaka till London. När vi åkte över landningsbanan så såg jag tre snöhögar som var mindre än de vi har på gården. Det var allt. Snacka om att det är skillnad på olika länders beredskap och kunnighet.

måndag 27 december 2010

Tillbaka i vardagen

Då var man tillbaka i England och här har man varit sedan i torsdags. Allt har gått bra och julen bjöd på många skratt och jätte god mat, vi fick även lukta lite på en bränd kattsvans:P så kan det gå.

Nyårs planerna är inte bestämmda ännu med de kommer nog några. Vi skulle nog försöka bege oss till Victoria och kolla hur det är där. Det skall tydligen vara massa raketer med mera.

Självklart glömde jag mitt oyster card hemma hos Nathalie så det får jag hämta imorgon. Det betyder att jag fått slösa 10 pund extra. Det man inte har i huvudet får man tydligen ha i plånboken.

Hoppas allt är bra med er där hemma för här är allt bra, jag har börjat komma tillbaka till vardagen förutom de faktum att just nu lever jag som en turist som bara njuter.. Lite dumt då jag snart skall återgå till jobbet. Inte bra att ha dygnsrytm som börjar vid 11 och man går och läger sig kring 12 eller ett. Idag tänkte jag försöka ändra lite på de och gå och läga mig snart vilket blir kring 23.00, ovanligt tidigt.

Skall tipsa om "The tourist" som vi var och såg igår. Super bra film:) Kommer nog en recenssion på den senare.

Kramar

måndag 20 december 2010

Inställda flyg och snökaos


Här sitter man och är helt upp och ned. Planet går, men jag kommer inte längre. Frågan är om man skall åka idag eller på torsdag, har ju lyxen att det går att ta ett flyg på torsdag morgon, men vill jag de. Visst vill jag stanna, men vill jag chansa och se om jag kommer fram eller inte det skall ju blir snöblandat regn och ligga kring nollan i veckan vilket känns lite oroligt och idag skall det komma snö och ligg under 0 hela dagen:S

Jobbigt värre säger jag. Dagen idag kommer bestå av packning och städning så allt är klart för avresa. Idag kl 14.00 måste jag ha bestämt mig för hur jag skall göra för då måste jag ringa min mamma om sjuts.

Nu får jag inte slösa mer tid här för jag har bara någon timme på mig idag så nu blir de spotify på högsta volym och tvätta färdigt de sista och sedan försöka trycka ner de i väskan utan att försöta en julklapp.

Vi hörs senare, jag kommer med uppdatering. Eftersom jag inte har lagt upp bilder på länge, kommer en bild på vår gårdsplan här hemma med massa snö, skulle vara kul att se fler bilder på London och hur snön ser ut just nu.

Kram kram

tisdag 14 december 2010

Då var man i Sverige igen

Nu var man i Sverige, händer allt för mycket nu på sista tiden. Jag har varit hemma sedan i Fredags iaf och åker till mormro imorgon. och stannar där 3 dagar. På fredag blir det julbord med papap och hans jobb och i helgen så blir det att klä granen och fira jul med familjen. Skall även hem om mamma och lämna bilen (Shit va konstigt de e att köra på fel sida, höger sida, när man är van vid att höra på vänster sida hela tiden.. Känns helt knäppt:P) och säga hejdå och krama om dem och valparna lite, ta lite foton osså. Kanske blir det skidor i helgen, men det beror på väder och vind så vi får väl se hur det blir med de.

Stora ämnet och jobbiga ämnet nu är vad man skall plugga, får se vad det blir. Sen är det att alla vill jag skall stanna hemma, får se när jag kommer hem för gott. Men just nu så skall jag njuta av en härlig jul i England och jag hoppas verkligen att allt går bra i jul utan några omständighete:P

Fick en ny dator idag så morgonen imorgon innan vi åker till mormor så skall jag jobba med att tömma min andra data och se till så att den är som ny typ. Är så supernöjd med min nya dator, den är lite, väger inget och är supersnabb och bra.. inte massa skitprogram och så har man inte xp längre utan man har Windows 7.

Nu skall jag faktiskt ta och lägga undan datorn i typ 5 min sedan jag startade den och kolla klart på NCIS och sen gå och fixa med datorn om jag inte tar en bastu först kanske:P Har gjort det sedan jag kom hem var dag, snacka om skönt.. De har ju typ ingen bastu alls i England och vet ju knappt vad det är:P

Natti på er alla så får vi se när man checkar in nästa gång:)

torsdag 2 december 2010

Snö redan?!

Här är jag igen efter en lång tid:P

Det har inte hänt mycket, mer än att det snöar och är is och att jag är dö trött och längtar hem.. Skall bli skönt att komma hem och vila upp sig.. Sover en timme på dagen och är ändå dö trott.. Tror det är vädret, för de är inte bara jag som har svårt att sova nu..

Annars är allt bra.. Skall ha en trevlig utekväll imorgon tror jag och sen skall jag inte göra så mycket mer i helgen.

Nu skall vi till simmningen så jag kan inte skriva mer.. Hör av mig så fort jag kan.. Kanske inte blir förrens jag kommer hem den 10:de, stannar till den 20:de.


Kramar på er alla så mycket.

onsdag 17 november 2010

Kanelbullar och partyhelg

Hej. Idag är det onsdagen den 17 november. Igår var det kanelbullebak här hemma. Stod i köket hela dagen då jag även gjorde risotto.

Imorgon är det torsdag vilket betyder att jag har varit här i fyra veckor. jag kan inte riktigt förstå att jag har varit i denna familjen i fyra veckor och i England i mer än två och en halv månad. Känns väldigt konstigt.

Idag skall jag till Pizza hut med Nathalie och i helgen blir det party party. På fredagen blir det Bond club och på lördagen blir det Zoo bar. Skall bli kul. Jag och Ida står på gästlistan till båda ställena vilket beryder fri entre. Annars får man betala 20 pund på Bond club. Dock vet jag inte på Zoo bar. Skall bli riktigt kul. Får väl se hur många gratis drinkar man kan få denna helgen.

Nu skall jag se klart på sjunde himmeln och sen träffa Nathalie.

Ha det toppen alla där hemma:D Ses snart, inte ens en månad..

söndag 14 november 2010

Upp och ned är bara förnamnet

Idag är det fars dag så jag skickar här en stor kram till min pappa.

Vissa av er har hört om vad som hänt och andra inte. I söndags började jag snacka med en tjej som fick hela denna veckan att bli upp och ner. Jag kommer inte skriva mer än så här på bloggen dåd et är ganska privat. Detta har dock bidragit till att jag har gjort er där hemma förvirrade. Jag kommer inte komma hem mer än en vecka. Jag kommer hem kring den 11 och åker kring den 18.. Trots allt som hänt så trivs jag mycket bra här i England. Man får se det som så att livet går vidare. Det som inte dödar, det stärker en.

Igår var en trevlig kväll med Ida.. Blev kanske inte som vi tänkt, men vi dansade lite iaf. Idag är jag lagom trött, skulle bakat kanelbullar, emn tror jag hoppar det och knaprar i mig mina nyinköpta pepparkakor från Ikea istället. Vi hittade nämligen dit igår. De har en hel avdelning utanför kassorna som man kan köpa mat i:P Jag köpte pepparkakor, skumtomtar och senapssill. Idag var vi i Totally Swedish affären och där köpte jag på mig lite baksirap, kardemumma och glögg och självklart julmust.

Nu skall jag skrypa ner under min nya blåa filt från Ikea och titta på en film och bara vara...

Ha en fortsatt bra dag. Kramar på er alla

söndag 7 november 2010

Apotekarens julmust.

Fick min datasladd i fredags, men har inte hunnit vara inne på datan så mycket. Tack pappa så jätte mycket:D:D

Sitter nu och dricker julmust, apotekarens svenska skall de vara. Det kostade därefter osså. Hittade till svenskbutiken idag så jag fick ärtsoppa, mannagryn, majzena och lingonsylt och min efterlängtade färskjäst. Jag lyckades också hitta en diskborste som jag saknar något enormt. Den är en av världens bästa uppfinningar. Familjen här var helt chokade över vad de var för något. De hade ingen aning. Jag kan inte fatta att det inte finns uomlands.. Men men.. Det blir ett besök i den affären nästa helg med och sen blir det ett besök på ikea för att äta svenska köttbullar:D:D

Usch måste bara säga hur illa det är när man kan vilkn ordning de räknar borden på ett cafe. Jag har ätit där för mycket, men kan inte sluta. Jag tycker personalen och servicen är toppen, maten är skitgod och miljön är super. skulle kännas fel att gå till något annat ställe. Kommer ni till London så hittar ni mig nog på picadilly street, cafet "Calianto". Vet inte vilket nummer, men tror de är typ 40 eller däromkring. Personalen känner igen mig och känner mig ganska väl så vi snackar alltid sisådär 5 till 10 min om de inte är för mycket folk där. Idag åt jag kvällsmat där och jag snackade ett bra tag med en kille där.

Nu skall jag strax sova. natti på er alla hemma i Sverige:D

måndag 18 oktober 2010

Nytt jobb

Jippi:D Har fått nytt jobb. Börjar så fort som möjligt. vilket betyder på Måndag.. Jag lämnar denna familjen på fredag vilket skall bli lite tråkigt då barnen börjar bli riktiga goingar, men jag trivs inte så det får bli ett annat jobb. Ett annat au pair jobb. Två äldre barn, 20 min till centrala London. Känns som ett jobb för mig. Hoppas nu att detta blir ett bättre jobb. Det tro jag, känns så.

Nu är det snart dags att hämta Oskar. Skall bara fixa Emilijas naglar först. När han kommer hem skall vi börja måla våra trolldegsfirgurer som vi gjorde förra veckan. Vi hann ine måla dem då så vi får göra det denna veckan istället.. Nu blir det att byta kläder på Emilija och sedan går vi..

Kramar

måndag 11 oktober 2010

Min helg

Hej, Nu var det måndag igen. Känns knäppt att skriva då jag har en engelsk version av Mozilla Firefox och den stryker under allt jag skriver.

Helgen har varit toppen som vanligt. Har träffat Ida en massa. Började helgen med utekväll på yates's i fredags och sedan så sov hon här hos mig. Lördagen blev inte så långvarig med idag för jag gick på bio med en vän. Ni borde verkligen se "Life and death of Charlie st Clouds". Super bra film, jag grät lite i den...

På söndagen kom jag hem ganska set så jag hoppade i sängen direkt. Så jobbigt att jag är så trött hela tiden, men jag tror de är förkylningen som gör de. Kan ju knappt snacka ibland och näsan rinner hela tiden:( Irriterande, jag som ville gå på gymmet idag.. Har inte varit där sedan i Torsdags då jag gick dit fast jag kände att förkylningen var på väg att bli värre. Så fort den försvinner så skall det äntligen blir dags för gymmet igen, saknar de en hel del.

Imorgon skall jag se om jag inte kan skaffa mig ett bankkonto här, har ännu inte gjort de. Skall bara ta med passet och ett brev från familjen här.

Pappa kommer nu i veckan och det skall bli så roligt. Dock skall jag vara lite osocial då jag skall träffa ida på fredagkväll och så skall jag på intervju på fredagkväll och lördag morgon.. Har funderat lite på vad vi skall hitta på så det skall bli spännande och se vad pappa och Carina känner för att göra.

Nä nu skall jag ta mig en förmiddagsfika för att sedan stryka lite och sedan ta och hämta Emilija.

Kramar på er alla. Vi ses snart pappa:D

lördag 2 oktober 2010

Busy all the time

Wow, vilken vecka. Har inte haft tid till något alls. Helt sjukt:P Har inte ens hunnit vara på gymmet. Kan dock bero på att jag var i London onsdag kväll:P D åkte ju till Australien i torsdags och sen var jag ensam med barnen till fredag kväll och nu är deras mormor här. Hon har hand om dem i helgen emdans jag är och roar mgi i London, Kan inte fatta att jag bara sovit 3 till 4 timmar i natt, slår väl mig imorgon då jag skall på jobbintervju i en, kanske två familjer + ett servitrisjobb. Sen skall man hitta lägenhet osså, men de verkar inte vara det stora problemet. Det stora just nu är att jag måste skaffa konto på bank och sen att jag skall hitta ett jobb som klarar en lägenhets hyra som ligger på ca 150 pund i veckan här:O Dock kan du tjäna på ett jobb, som jag kan ha med så lite utbildning som jag har, ca 300 till 400 pund i veckan så det gör det hela lättare:P Men lite klurigt är de.

Jag kommer nog inte skriva mycket nu denna veckan då jag är ensam med barnen till fredag eftermiddag/kväll. Sen kommer D på söndag och då är det "normalt" igen. Jag har alldeles för roligt här för att hinna skriva något och sitter jag vid datorn så är det jobbsökande som gäller.

Wow de känns knäppt att skriva på svenska:P Har ju skrivit typ 10000 mail på engelska, borde ha något standard svar kanske, men jag tränar min stavning i Engelska iaf:P Och vet ni vad?? Jag har snackat i telefon med massa folk, kan ni fatta.. JAG TELE:P På engelska med:P

Oj måste bara säga, jag hittar i sömnen på flera av stationerna inne i London, coolt va:P Får fortfarande kolla på skyltarna på vissa ställen där man inte alltid åker, men annars vet jag vilket håll man skall gå på, hur det ser ut när man kommer upp från tuben, vilken gatan man skall gå upp på och vilken av de olika hållen man skall till:P

Nä nu får jag bege mig till Stationen så att Ida inte får vänta på mig. Vi tänkte gå till min favorit klubb:p Hehe:P Får väl se hur länge vi stannar, jag skall ju på intervju imorgon och hennes tåg går tidigt.

Måste bara berätta ett i-landsproblem som jag har kommit på: att skriva sms till en svensk och en engelsk person är super jobbigt. Man måste byta språk, Vi har kommit på att man kan ju skriva på engelska till båda, men om man kunde ha så man kan skriva både på engelska och svenska samtidigt vore toppen:)

Kramar på er alla. Detta var en snabb (lång) uppdatering av vad jag hittar på och för er som inte fattat det och om jag inte skrivit det innan (vilket jag har för mig) så åker jag inte till Australien utan jag skall hitta jobb här och stannar här ett tag.

Bamsekramar::D

fredag 24 september 2010

Naglar hit och naglar dit

Läste lite i min blogg nu.. Lite kul att jag i vart inlägg skriver något om mina naglar:P att jag fixar dem eller skal fixa eller hur jag skall måla dem:p Jag gillar mina naglar verkar de som:P

Hehe var bara tvungen att skriva de:P

Rom och Cola.. Nej tack

Idag var det Fredag och jag har varit ledig vilket var tur för usch vad jag var trött i morse. Under dagen blev det dock bättre och jag lyckades klara mig undan bakfyllan. Skall komma ihåg att jag inte tål Rom och Coca cola. Hade helt glömt bort hur jag blev när jag dricker de.. Tog ändå bara två glas.. men men så kan de gå. Det var iaf trevligt igår.

Idag blev det en vända till London och tillbaka. Snacka om att det är skönt att sova med pyjamas och inte bara mjukisbyxor och ett linne utan en riktig pyjamas (köpte jag idag).

Just nu håller jag på att fixa naglarna och skall snart se klart på ett avsnitt av Vampire diaries och sen sova. Skall bara välja vilket nagelack. Igår hade jag rosa och har tankar på att faktiskt bara ta ett ljusroda som knappt syns, men ändå frächar upp.. Måste nog köpa lite roliga färger sen för jag har typ bara vit och rosa och ett blå-lila.

Ida är inte här denna helgen så det får bli London själv imorgon. Skall passa barnen på morgonen och vid 2 tiden drar jag till London för att upptäcka fler gratis museum och bara fönstershoppa och drömma mig bort:P På kvällen blir det utgång som vanligt på helgen de är ju ändå lördag. Skall dock inte dricka rom och cola:P

Tänkte kanske gå till gymmet imorgon vid ett, men de beror lite på tid och sånt. Skall även passa på att se om jag inte kan hitta någon 3 butik, kanske skall ända till de då jag använder upp 10 pund i veckan på mobilen när jag skickar sms. Med 3 är det tydligen gratis, fast de kanske bara är abonnemang. Vi får se vad jag kan hitta. Börjar bli lite irriterad på att lägga ut 10 pund var fredag för jag inte har pengar på mobilen. Hann inte köpa någon idag heller:( så nu har jag inga pengar alls. Måste handla de innan jag går till gymmet imorgon.

Nu skall jag måla naglarna och då kan jag inte skriva. Natti på er alla. Ha en trevlig fredag och sov gott. Kramar.

onsdag 22 september 2010

Stannar här

Då var det onsdag idag. Mitten på veckan, men jag jobbar bara imorgon också.

Det var ingen rolig dag igår måste jag säga. Trots att jag gillar barnen här så var det för mycket för mig med två barn. detta har resulterat i att jag kommer förkorta min vistelse i denna familjen och söka ett nytt jobb, vem vet om det blir i en ny familj eller ett annat jobb. En sak är säker, jag stannar i London till hösten 2011 som jag sagt innan. Eller jag har iaf sagt att jag skall stanna utomlands till hösten 2011.

Ikväll blir det spa kväll, skall ju in till London imorgon och träffa en kompis. Skall nog måla om naglarna igen, har börjat tröttna på denna vita färgen nu så det får nog bli rosa, skall bara komma på vad man skall ha för kläder på sig:p Tror det blir en kort svart- och vitrandig klänning med ett par vita leggins, eller om det är kallt så skall jag ha en längre stickad tröja.

Har precis strukit upp det jag inte hunnit med i veckan. Tog inte så lång tid bara en timme. Sen har jag även förberett middagen. Jag har ju varit på gymmet på förmiddagen de andra dagarna. Igår passade jag på att simma lite på morgonen på sån aqua deep (2m) och sen på kvällen blev det en och en halv timmes gym, springa på maskin i 30 min och sen 50 floors på stepmaskinen och sedan lyfte jag lite vikter för ett avslut med 10 min power walk i 7 km/h. Sen gick jag hem från gymmet, tar ca 45 min.
Idag får det bli vilodag och imorgon på morgonen tänkte jag hinna med minst en och en halv timme på gymmet. Kanske skall springa lite längre och jobba lite i benmaskinerna. Vi får väl se.

Hoppas allt är bra i Sverige. Här har vi världens skönaste väder. Varmt och soligt. Så härligt. Lite blåsigt är de. Nu skall jag hänga tvätt och sens kall vi hämta Oskar.

Kramar

lördag 18 september 2010

Yates's

Då har man festat i London osså. Inte illa. På en klubb/pub med namnet (tittar på handen) Yates's. Hur trevligt som helst. Synd bara att sista tåget gick hem halv 12 för de var då började spela den bra musiken, den musiken so man hörde på Malta, vilka minnen man fick. Lyckades bara betala för en drink och lyckades få en kille att bjuda mig och min vän på två till drinkar. inte illa, målet igår var en drink. Kunde nog fått fler om de inte varit för att vi skulle gå. Jätte trevligt och roligt. Imorgon blir det att möta upp Elton på samma klubb och innan dess skall vi ha tillbringat en hel dag från 11 fram till 5 med picknick i Hyde park och lite till sevärdheter.

Äntligen idag fick vi äta våran jordgubbs cheesecake och vet ni vad?? Det var värt en veckas väntan för de var den godaste cheesecaken jag någonsin smakat. Mumisigt god, kanske blir en till imorgon, beror på om jag hinner få lönen innan jag åker in till London. Sen får jag nog ta taxi på vägen hem från stationen vilket kommer resultera i att jag går hem så jag kan spara de fem punden som de kostar.

Nu skall jag fixa naglarna och sedan skall jag nog sova öfr shit vad jag är trött, sov kanske 3-4 timmar i natt:P

Har hittills haft en toppen toppen helg. Kramar på er alla

onsdag 15 september 2010

Min roliga helg i London

Sorry för att jag inte lagt upp några bilder än, försökte lägga upp dem på Facebook, men det gick inte så bra. Skall göra ett nytt försök idag.

Jag har faktiskt inte haft tid att skriva igår för jag satt barnvakt igår och fick därmed åka till simhallen med barnen. tur jag varit där innan för att skaffa gymkort för jag hittade inte helt första gången och när barnen var med så körde vi lite fel, men kom snabbt rätt på de igen.

Här kommer bilderna iaf:

National history museum


Jag Backimham palace



En ekorre som kom och satte sig på Idas väska och ville krypa upp i hennes knä:P Lite coolt.


Jag Backimham palace


Ida på Picadilly circus


Här är där vi har gått. De ringar som ni ser är ställen jag vill till. De ringar som har ett sträck i sig är ställen vi varit på.


Jag på en festival med majs i handen. Den har parmesansmör p sig, super gott:P


Big ben


Favorit cafét som aldrig har Jordgubbs cheescake:P


Dum turist med två glassar. Ville ha två smaker i en så som man alltid har de, men fick två glassar istället:P

måndag 13 september 2010

Aj mina fötter

Nu skall jag strax gå och hämta Oskar. Hans kall ju hämtas vid 15.10 och klockan är nu 14.40. Fönsterputsarna är här nu och fixar fönsterna.

Jag skall lägga in bilder från London kväll. Skulle gjort det igår, men snacka om att jag var trött. Kunde knappt stå upp för att få på pyjamasen:p Mina fötter gör så ont idag. Skall strax upp och hämta gympaojorna så jag kan gå och hämta Oskar för när jag hämtade Emilija så fick jag svin ont igen. Tydligen har ida lika ont:P

På fredag så blir det pubben inne i London med Ida. Sjukt kul att hon är som jag. Snacka om att vi hade tur:P Jag har haft super kul i helgen och vi köpte även Londontröjor som vi skall ha på fredag:P Snacka m att vi skall vara turister. Blev bara att vi gick till naturhistoriska museetet och fastivalen igår, såg även big ben.

Nu måste jag gå, hörs mer ikväll med bilder.

Kram