Hej alla. Hoppas ert nyårsfirande var lika bra som mitt. Jag hade det mycket trevligt med mina vänner och även nya vänner.
Vad hände nu under 2009 då?
Januari: Var på min första knutsbal, som var super kul. Längtar till nästa år när jag skall gå igen. Påbörjade sista terminen på gymnasiet i hela mitt liv.
Februari: Fick upp mitt projektarbete på nätet: vadaabort.com
Mars: ...
April: Praktik på KK, bästa praktiken i mitt liv:)
Maj: Beslutet om Malta blev säkert. Jag började bli mer och mer spänd inför min student.
Juni: STUDENTEN och mitt allra första sommarjobb. Avd 7 på USiL blev min första sommar som inte var ett sommarlov.
Juli: Finns inte mycket att säga här.. Jobbade bort alla dagar som jag kan minnas:P
Agusti: Samma här. Blev massa med jobb, men vi hann med en kräftskiva där emellan.
September: Slut på sommarjobbet och mitt nya liv kunde ta fart. Malta åkte jag till den 21, en lång, men toppen bra dag.
Oktober: en månad fylld med vuxenliv. Däribland en förlorad plånbok. (skall hämta ut min körkort som jag förnyat imorgon, bara 2 och en halv månad senare:P)Fyllde även 19 år, vilket jag ännu inte fattat.. Fic även en toppen present av mina vänner som jag kommer bära med mig resten av livet på min rygg tillsammans med alla andra minnen från Malta.
November: massa med tester i skolan och massa med fest på fritiden. Fick även kontakt med familjen som jag skall åka till på Måndag.
December: jisses vad mycket som hänt den sista månaden på året. Kan bero på att det är den som är färskast i minnet. Jag Var i Österrike på en reseledarkurs och lärde känna mig själv och mina gränser ännu mer. Firade en härlig jul med familjen och hälsade in det nya året med vännerna.
Nu sitter jag här, 2010 och väntar på att det nya året skall ta fart. Kan inte riktigt fatta att det är 2010..
Tittar på en film från 1991, när jag och min syrra var små.. Kan inte fatta att det är 19 år sedan man föddes.. känns konstigt att tiden gått så snabbt. Det är verkligen sant de dem säger, att tiden går snabbare ju äldre man blir.
Nä nu får jag ta och koncentrera mig lite mer och äta mer spettekaka.. Skall ju vila ut mig så jag orkar med en hel shopping runda på Nova Lund imorgon med Evelina.
Kjamar på er alla och ett riktigt GOTT NYTT ÅR
Visar inlägg med etikett Nyår. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nyår. Visa alla inlägg
fredag 1 januari 2010
torsdag 31 december 2009
Gott nytt år
Nu är snart detta året slut.. Nu får vi se om nästa år blir lika bra eller bättre:) Jag tror inte det skall vara någon konst förutom att jag måste se till att träffa nästa och kära mer..
Just nu sitter jag och ser på fast and furious. Den är bra, men mest glad är jag över att mitt internet funkar igen:D
Nepp nu får jag se till att vara lite mer social igen:D
Föresten, glömde att jag hittade denna:
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Åkte till Malta, tog studenten, åkte på reseledarkurs till Österrike och massa med massa fler saker!!
2. Höll du några av dina nyårslöften? Gick ner några kilon iaf:)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inte vad jag vet om iaf:P
4. Dog någon som stod dig nära? Nope, ingen som stod mig nära, men någon som jag känt.
5. Vilka länder besökte du? Danmark, Malta, Österrike och Belgium
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ärligt talat så har detta varit mitt bästa år hittills.. Så, nä inget jag kan komma på nu.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 8 Juni (studenten), 21 September (Malta), 11 December (Österrike).
8. Vad var din största framgång 2009? Mycket lärdomar som jag kommer att ta vara på. Även min tid på Malta och i Österrike. Går inte att berätta allt.
9. Största misstaget? Det finns en del misstag man ångrar (som att man lämnade sin plånbok i väskan), men man får se det annorlunda och göra något bra utav det hela istället.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Massa förkylningar och sen mitt döva öra.. Men annars är de nog bara mitt V i handen.
11. Bästa köpet? Ingen aning, blir nog alla resor...
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat!! och vi får inte glömma all sprit, men de skall vi ju inte säga här...:P
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Massa med saker.. Tonvis om man skall vara ärlig:P Speciellt var det nog när jag fick min rapport från mina lärare på Malta. Blev super glad då:)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Sexy chick, I got a feeling och Love med Inna.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Mycket, mycket gladare.. bästa året hittills i mitt liv.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Träffat min familj skulle jag nog vela säga. Saknar Mormor och Morfar massor och resterande familj så som mamma, pappa och ea.. Synd jag inte fått träffa dem mer..
17. Vad önskar du att du gjort mindre? hmm.. svårt.. kan inte svara just nu..
18. Hur tillbringar du julen? Med familjen och släktingar.
19. Blev du kär i år? Nej.
20. Favoritprogram på TV? Måste nog säga Jon and Kate + 8 elelr vad den heter.. Är helt fascinerad över deras familj.
21. Bästa boken du läste i år? Hela twilight-serien. Klart bästa böckerna jag läst.. Speciellt Braking dawn. Även läst några andra engelska böcker.
22. Största musikaliska upptäckten? Ingen.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Kommer inte ihåg att jag önskade mig mer än pengar, men fick något jag blev själaglad över.
25. Något du önskade dig men inte fick? Som sagt, kommer ej ihåg vad jag önskade mig.. Så nope..
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Firade med pappa och kompisarna på Malta.. Det var en perfekt dag med mycket fest och vänner:)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Just nu kan jag inte komma på något mer än att det kanske hade blivit bättre om jag hade fått behålla min plånbok.. men det löste sig ändå:)
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Hmm.. Bekväm, och tunn. (haft sommar nästan året runt)..
29. Vad fick dig att må bra? Mina nära och kära och alla upplevelser jag gjort.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Hehe ingen faktiskt:P
31. Vem saknade du? Ingen mer än Mormor och morfar.. önskar jag kunde hälsat på dem mer..
32. De bästa nya människorna du träffade? Shit.. Har träffat så många att jag inte ens har kolla på antalet, men alla Svenskarna på Malta Är ju helt underbara. Även alla andra jag har träffat!!
GOTT NYTT ÅR ALLA!! HOPPAS NI FÅR EN FIN NYÅR:D:D
Kjamar
Just nu sitter jag och ser på fast and furious. Den är bra, men mest glad är jag över att mitt internet funkar igen:D
Nepp nu får jag se till att vara lite mer social igen:D
Föresten, glömde att jag hittade denna:
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Åkte till Malta, tog studenten, åkte på reseledarkurs till Österrike och massa med massa fler saker!!
2. Höll du några av dina nyårslöften? Gick ner några kilon iaf:)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inte vad jag vet om iaf:P
4. Dog någon som stod dig nära? Nope, ingen som stod mig nära, men någon som jag känt.
5. Vilka länder besökte du? Danmark, Malta, Österrike och Belgium
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ärligt talat så har detta varit mitt bästa år hittills.. Så, nä inget jag kan komma på nu.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 8 Juni (studenten), 21 September (Malta), 11 December (Österrike).
8. Vad var din största framgång 2009? Mycket lärdomar som jag kommer att ta vara på. Även min tid på Malta och i Österrike. Går inte att berätta allt.
9. Största misstaget? Det finns en del misstag man ångrar (som att man lämnade sin plånbok i väskan), men man får se det annorlunda och göra något bra utav det hela istället.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Massa förkylningar och sen mitt döva öra.. Men annars är de nog bara mitt V i handen.
11. Bästa köpet? Ingen aning, blir nog alla resor...
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat!! och vi får inte glömma all sprit, men de skall vi ju inte säga här...:P
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Massa med saker.. Tonvis om man skall vara ärlig:P Speciellt var det nog när jag fick min rapport från mina lärare på Malta. Blev super glad då:)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Sexy chick, I got a feeling och Love med Inna.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Mycket, mycket gladare.. bästa året hittills i mitt liv.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Träffat min familj skulle jag nog vela säga. Saknar Mormor och Morfar massor och resterande familj så som mamma, pappa och ea.. Synd jag inte fått träffa dem mer..
17. Vad önskar du att du gjort mindre? hmm.. svårt.. kan inte svara just nu..
18. Hur tillbringar du julen? Med familjen och släktingar.
19. Blev du kär i år? Nej.
20. Favoritprogram på TV? Måste nog säga Jon and Kate + 8 elelr vad den heter.. Är helt fascinerad över deras familj.
21. Bästa boken du läste i år? Hela twilight-serien. Klart bästa böckerna jag läst.. Speciellt Braking dawn. Även läst några andra engelska böcker.
22. Största musikaliska upptäckten? Ingen.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Kommer inte ihåg att jag önskade mig mer än pengar, men fick något jag blev själaglad över.
25. Något du önskade dig men inte fick? Som sagt, kommer ej ihåg vad jag önskade mig.. Så nope..
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Firade med pappa och kompisarna på Malta.. Det var en perfekt dag med mycket fest och vänner:)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Just nu kan jag inte komma på något mer än att det kanske hade blivit bättre om jag hade fått behålla min plånbok.. men det löste sig ändå:)
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Hmm.. Bekväm, och tunn. (haft sommar nästan året runt)..
29. Vad fick dig att må bra? Mina nära och kära och alla upplevelser jag gjort.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Hehe ingen faktiskt:P
31. Vem saknade du? Ingen mer än Mormor och morfar.. önskar jag kunde hälsat på dem mer..
32. De bästa nya människorna du träffade? Shit.. Har träffat så många att jag inte ens har kolla på antalet, men alla Svenskarna på Malta Är ju helt underbara. Även alla andra jag har träffat!!
GOTT NYTT ÅR ALLA!! HOPPAS NI FÅR EN FIN NYÅR:D:D
Kjamar
lördag 3 januari 2009
Gott nytt år
I år har jag bestämt mig för att, för en gångs skull, följa trenden och börja blogga. Det är ett av mina nyårslöften för i år. Vi får väl se hur lång tid det tar innan jag slutar. Vi kan ju alltid hoppas att det håller i sig ett tag om det nu blir något bra utav det.
Idag är vi inne på den tredje dagen utav det nya året. Jag har redan nämnt ett av mina nyårslöften så vilka mer kan jag säga?? Jag skall börja träna, vilket de flesta andra också har som nyårslöfte. Det hör lite till att man skall ha det. Likaså att man skall spara pengar och man skall bli ordentligare i skolan och alla de sakerna. Men de vet ni ju redan. Jag har däremot ett annat nyårslöfte som jag aldrig har tänkt på innan och det är att jag skall se till att jag inte blir stressad eller upprörd över något som inte är värt det. T.ex. Det att jag går ut skolan nu till sommaren. Det kommer bli massa snack om var vi skall äta m.m. då mamma vill det ena och pappa det andra och jag något annat. Så när det gäller det så skall jag bara andas och ta det lugnt och lösa det utan att bli sur och arg. Vilket är mycket svårt för mig... Vi kan ju alltid hoppas att det funkar.
Sen har jag ett till löfte som hänger ihop lite med att spara pengar. Jag skall åka på minst tre resor utomlands till länder jag aldrig varit i. Sen skall jag också baka minst en gång i veckan :P
Idag börjar resten av mitt och alla andras liv och idag börjar mitt och alla andras chans att leva upp till sina nyårslöften så nu skall jag gå ner och baka.
Tänkte lägga upp ett litet visdomsord som avslut idag. Just detta passar rätt så bra idag så här nära nyårsafton:
Människorna förstår inte hur stor inkomstkälla sparsamhet är.
Idag är vi inne på den tredje dagen utav det nya året. Jag har redan nämnt ett av mina nyårslöften så vilka mer kan jag säga?? Jag skall börja träna, vilket de flesta andra också har som nyårslöfte. Det hör lite till att man skall ha det. Likaså att man skall spara pengar och man skall bli ordentligare i skolan och alla de sakerna. Men de vet ni ju redan. Jag har däremot ett annat nyårslöfte som jag aldrig har tänkt på innan och det är att jag skall se till att jag inte blir stressad eller upprörd över något som inte är värt det. T.ex. Det att jag går ut skolan nu till sommaren. Det kommer bli massa snack om var vi skall äta m.m. då mamma vill det ena och pappa det andra och jag något annat. Så när det gäller det så skall jag bara andas och ta det lugnt och lösa det utan att bli sur och arg. Vilket är mycket svårt för mig... Vi kan ju alltid hoppas att det funkar.
Sen har jag ett till löfte som hänger ihop lite med att spara pengar. Jag skall åka på minst tre resor utomlands till länder jag aldrig varit i. Sen skall jag också baka minst en gång i veckan :P
Idag börjar resten av mitt och alla andras liv och idag börjar mitt och alla andras chans att leva upp till sina nyårslöften så nu skall jag gå ner och baka.
Tänkte lägga upp ett litet visdomsord som avslut idag. Just detta passar rätt så bra idag så här nära nyårsafton:
Människorna förstår inte hur stor inkomstkälla sparsamhet är.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)