Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg

fredag 19 augusti 2011

bla..

Nu är det inte långt kvar tills jag börjar plugga. Den första september smäller det. Tjuvstart med upprop den 25 augusti.


Fram tills dess kommer jag jobba både hemma och på jobbet. Jag håller nämligen på med en klänning, med det får ni veta mer om en annan dag. Jag funderar på att lägga upp filmer om hur jag gör här på bloggen,e mn det är inget jag har bestämt, men ni kommer vara delaktiga i mitt jobb med klänningarna, som det faktiskt skall bli.

Just nu har jag kommit hem från jobb och ligger i sängen och kollar om Vampire diaries och bleker tänderna, just nu ångrar jag att jag inte tog en före och efter bild för man ser ett tydligt resultat och jag är nöjd. Har några timmar kvar och sedan är jag klar.

NÖ nu skall jag sova. Natti natti

fredag 27 augusti 2010

Sista dagen i Sverige- England på söndag

Oj vad man bli irriterad. Beställde från Oriflame förra veckan för att det skulle hinna komma tills jag åker. Nu är det så att nästan alla som har beställt den 19 har ännu inte fått sina paket och jag är en utav dem. Jag som skulle ha med mig saker till England kommer nu att får vänta till iaf oktober innan jag får något...

Har iaf hunnit klart med fototalbumet idag. kommer bilder så fort jag laddat klart kameran. Jag blir verkligen jätte nöjd måste jag säga. Det blev nästan som jag tänkt mig, hade hoppats jag haft en eller kanske 10 sidor till:P Hade kunnat hålla på i dagar. Nu tog det ca 5 timmar om man inte räknar med sortering och utskrift av bilder. Tyckte det gick hyfsat snabbt. Hann även med att städa upp i rummet idag och få packat de mesta. Nu har jag kläder till imorgon och söndag sen är det bara det som ligget i tvätten som skall ner och så skall jag damsuga och byta sängkläder så är det klart. Känns mycket skönt att allt är klart.

Detta blir nog sista inlägget innan jag är i England då jag kommer ha datorn i Väskan från och med morgonkväll då jag skall bjuda på något smarrigt här hemma. Det är ju trots allt min sista dag. Dock har jag inte kommit på vad jag skall bjuda på till huvudrätt så har ni något tips så får ni gärna komma med förslag. Jag har iaf bestämt efterrätten och förrätten. Skall se om jag hittar något ikväll annars får jag nog ta och improvisera i mataffären. Dock blir det alltid så dyrt när man skall göra de.

Natti natti på er. Vi hörs när jag är i England. Kramar


tisdag 24 augusti 2010

Packa, packa och packa

Då var det på det igen. Har precis tvättat upp de flesta av mina kläder och rensat ut vad jag verkligen inte vill ha med mig till England, kommer nog göra minst två rensningar till innan jag börjar packa. Torr nog jag kan klara kilona denna gången. Hoppas det iaf.

Idag köpte jag en webb cam så jag kan kommunicera med mina lärare på universtitet när jag är i England.

Imorgon blir det att fika med Ewe vilket skall bli mycket trevligt då det var väldigt länge sedan.

Det är ju inte långt kvar tills jag åker. Har inget som jag måste göra innan dess, men det hade varit kul att hinna klart med mitt album om Malta och Finland.

Jag och syrran hyrde en film häromdagen och då skulle man uppge sin adress, jag fick verkligen tänka innan jag sa rätt postnummer. Det roliga var att jag precis innan detta hade skrivit adressen till Kemi på ett kort och hade inte ens behövt tänka innan jag skrev den. Konstigt hur minnen funkar. Likadant hade jag glömt bort att vi flyttat gräslöken i trädgården så när jag skulle kolla efter den i dag så tog det min en stund att fundera ut var den fanns.

Nu blir det natti för mig så jag orkar med morgondagen. Kramar på er alla:)

fredag 20 augusti 2010

Veckan som gått

Wow va mycket varit, I söndags körde jag upp till Västervik och hälsa på mormor och morfar, saknar dem redan trots att jag kom hem från dem i tisdags. Igår kom Farmor och Lars. Det var mycket trevligt och idag hann vi med lite kräftor. Jag hann också fixa mina naglar idag så nu har jag fejknaglar på alla utom en då den blev kass, första nageln jag gjorde.

Imorgon blir det bio på kvällen. Det skall bli mycket trevligt. Blir i Malmö inte alltid man är där. Sedan på lördag blir de först Lund på dagen med en tjej som jag skall visa runt och sedan tänkte jag satsa på Malmöfestivalen på kvällen, hoppas hon orkar de:P

Åker till England den 29 Augusti till England.

Kram på er alla nu är det natti för mig.

onsdag 11 augusti 2010

Det är helt enkelt inte menat..

Det är verkligen inte meningen att jag skall klippa gräset... Igår så skulle jag bara tanka innan jag startade åkergräsklipparen och sen var det bara att köra. För att få lite motion så började jag med den handdrivna klipparen som stannade när jag var klar med en tredjedel av gräset framför ridbanan. Tog ut den stora gräsklipparen och skulle starta, vad händer då? Inge respons, batteriet är dött. Får då vänta en dag med att klippa gräset. Idag strax innan det började regna fick jag igång gräsklipparen och hann klippa klart det jag inte hann igår framför ridbanan. När jag sedan skall klippa vidare så går självklart remmen som sitter under av (tror jag). Den kunde inte klippa mer så det var bara in med den i garaget igen och vänta på att pappa kan fixa den..

Imorgon eller på Fredag så bär det av till mormor och morfar. Skall bli kul att träffa dem:D Finns en chans att jag åker upp någon annan gång denna månaden istället.

Just nu tittar jag på en ny toppen serie, Glee heter den. En musikalserie som är super. Ni måste kolla in den.

Nu har den nog laddat klart. Hörs senare.

lördag 7 augusti 2010

Home again

Har inte riktigt haft tid att sitta här förrens nu då jag är så gott som klar med uppackningen. Skall bara tvätta lite och sen är allt klart. känns väldigt skönt att ha det färdigt, fick även städat massa i lådor och sånt på rummet så nu hittar man ju sakerna igen. Kom ju hem och skulle ha något som jag fick leta efter i timmar innan jag hittade det på stället där jag lagt det innan, vilket var i en låda bland andra liknande saker. Knäppt att inte hitta i sitt eget rum, en konstig känsla de där.

Kom hem igår iaf efter en biltur från Stockholm. Hoppas Lasse också hade trevligt för de hade jag, åkte med en av mamma och Runes vänner. Vi snackade ungefär lika mycket. hade inte radion på mer än max 10 min:P

Lite irriterande att nu när jag har tid för min data så kan jag inte logga in på Msn, något problem med någon nyckel sak.. Konstigt, och irriterande, men man står ut. För er som inte vet så har jag mitt gamla nummer nu.. Eller det jag hade innan jag åkte till Finland.

Det kommer en lång sammanfattning med bilder när jag väl är klar med mitt scrapbooking album som jag skall påbörja imorgon. Idag är jag helt för trött för det efter att ha varit och shoppat med syrran hela dagen. Kan ni fatta att jag faktiskt bara handlade ett album?! ETT album?! Helt otroligt för att vara mig. Jag handlar aldrig bara det jag skall. Kanske var det för att mina pengar är så gott som slut som gjorde de, men ändå. Hade ju syrran där som jag kunde lånat av, dock hade jag nog inte fått låna av henne:P Hon känner mig..:P

Nu skall jag lägga mig i sängen och se på Ghost Rider ett tag och sen somna och sova gott. Imorgon skall jag träffa mamma och hitta på något roligt:) Skall bli så kul att träffa henne:) Lite skönt att jag hinner komma hem och tillrätta innan jag träffar alla och att jag bara träffar en åt gången för då kan man ägna mer tid till den personen. I fredags fick jag ju träffa Rune, idag Ea, imorgon mamma och på kvällen kommer pappa och Carina.

Natti natti på er alla.