lördag 28 november 2009

Hej hop

Hej!!

Länge sen nu. Idag vart vi i Mdina, den tysta staden. Vi satt på ett mysigt cafe och åt toas, iaf jag.

Gu va konstigt det känns att skriva i denna bloggen är van vid att skriva på engelska när de gäller bloggar, blir ju inte bättre för man sitter och chattar på engleska och svenska samtidigt och innan idag när vi var i Mdina så var en spansk kille med oss och då kom lite av spanskan tillbaka:P Tänkte på det innan när jag och Pelle snackade... Vi snackar på svenska blandat med engelska här.. Ibland svara man på svenska och ibland på engelska likaså om man frågar eller berättar något om det bara är vi Svenskar i rummet då förstås.. Kommer kännas konstigt att inte "kunna" svara på engelska lika naturligt igen...

Jaja.. Jag har märkt att jag saknar vissa spesifika saker med Sverige mer och mer.. Som frisk luft, Tv, Säng, Mitt rum, Mitt kök, Min mat.. Massa såna små saker.. kan även vara specifika föremål i köket eller rummet...

Jaja nu är det ju bara 12 dagar kvar till jag åker hem och bara 5 dagar till speaking part och 10 dagar till det riktiga testet:S börjar bli nervigt.. skall skriva massa uppsatser, articlar, raporter och brev under helgen, bara för att träna.. Jag måste träna.

Jag har inte fått tillbaka resultatet från testet vi gjort i veckan pga av en ny lärare som inte kunde rätt som de andra så de skall rätta om dem till på måndag eller tisdag..

Nä nu får de vara bingen för mig.. lång dag imorgon. Jag var iaf smart och stanna hemma idag.. hör att det är mycket i Pacevile idag så Erica kommer nog inte hem tidigt.. De lär alla ha en hangover imorgon:P

Natti natti allihopa.

Kramizzar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar