torsdag 12 november 2009

Wow.. länge sen

Det var väldigt länge sen jag skrev i denna bloggen.. glömmer helt bort den när jag skriver i den andra...

Jag får väl uppdatera lite på svenska osså eftersom min stavning i engelskan är så kass så man knappt kan läsa min andra blogg..

Pappa var här för förra helgen om jag inte minns fel. Det var iaf när jag hade min födelsedag, kring den 31. Jag hade en toppen födelsedag..Kunde knappt bli bättre.. sanknade bara syrran och de hade inte varit helt fel om mamma osså varit här..
Annars måste jag säga att jag trivs som fisken i vattnet här. Nu är de ju inte så långt kvar, vilket känns konstigt för man har ju kommit in i vardagen. Massa läxor har vi dock som jag gärna slipper, men vad gör man inte för att lära sig engelska??

Vi har ett nytt progresstest nästa vecka och jag hoppas verkligen att det blir bättre reslutat denna gången, hade ju 71,5 innan vilket jag inte var helt nöjd med. Dock är jag rädd för att jag kommer få lägre poäng då jag har snackat otroligt mycket svenska på sistione. Ingen aning om varför, men nu har jag börjat tycka det är lättare på svenska än engelska igen.. Det skall jag ändra på ikväll när jag och några kompisar (ingen från Sverige) skall ut och spela biljard.

Idag var vi bara fyra pers. på första lektionen och fem på andra:P Alla är ute på onsdagarna och tydligen så blev de mycket dricka för de ligger hemma och är döda nu.. Livstilen är helt annorlunda här jämfört med i Sverige.

Jag har ju haft lite kontakt med en familj i England, men jag vet inte alls om jag vågar åka så... Jag skall höra lite med mormor om hon kan snacka med Annabelle om hon känner någon som jag kan jobba hos där, för jag vill verkligen jobba i England.. eller så kanske jag åker på ännu en språkresa eller åker och pluggar på någon gollage. Resa skall ja iaf och jag ill ju göra något vettigt utav de så vi får väl se.. Det som är synd vad gäller plugg och sånt är ju att jag inte har råd att plugga så länge om man skall betala för boende och allt, men man kan ju kombinera plugg med jobb och på så sätt få råd, men då måste man ju ha jobb.. Vi får väl se hur det slutar:P Fortfarande en månad kvar här, även om det går sjukt fort.

Nu skall jag ta och sova en timme eller två, är rätt så trött jag med:P

Ni får ha de så bra.. Kramizar på er allihopa:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar