onsdag 9 december 2009

Många känslor sammlade

Wow.. Har precis packat ner så gott som allt jag äger här nere.. Känns fel och mysko och ledsamt på samma gång.. Har ju min familj här och min vardag.. När alla andra fick en vardag där hemma i Sverige så fick jag en vardag här.. Känns som att jag tar studenten nu och att mitt liv börjar nu, vilket är grymt skrämmande.. Tur man inte skall möta vardagen där hemma riktigt ännu, skall ju till österrike osså och sen är de ju jul och då blir de ju inte så mycket till vardag.. Men lite lätt skrämmande är de självklart...

Skall bli så roligt att träffa alla hemma i Sverige igen, har saknat er mer än jag själv insett tror jag. Kommer bli värsta gråtdagen när jag kommer hem. Skall bli skönt med svensk mat och sånt med, även fast vi haft findus här så är de inte som hemma. Saknar osså min säng, men de gör man väl alltid. Ens egen säng är ju helt klart den skönaste...:P

I natt är min sista natt här, sista gången jag sover i "min" säng på "mitt" rum och sista kvällen som jag lagar mat här i "min" lägenhet. Jag kommer med ett sista mail i min andra blogg när jag kommit till sverige eller, vem vet, kanske under dagen imorgon.

Usch va man är öm i hela kroppen idag.. Hade så sjukt kul igår så det inte är sant.. Tänkte att det skulle bli en lugn och trevlig kväll med alla kompisarna och vad gör man.. Jo man står och dansar hela kvällen med kanske 10 min, allt som allt, rast:P Gjorde de ju inte bättre att det var halt på golvet efter att någon hade tappat ett glas så att jag trilla och skar mig i handen, inte jätte hämskt, men lagom för att se äkligt ut och börja blöda rätt så rejält:P Jaja de e paceville de:P

Idag så blir de Chritmasparty med mat på "the cube" dock ingen sprit för min del, skall ju flyga imorgon, vill gärna vara helt klar i huvudet.. får räcka med att man är helt veck idag med baksmälla medans man packar..

Sitter här och nästan gråter när jag tänker på att jag inte kommer komma tillbaka till detta någonsin, för även om jag kommer tillbaka så är de inte detsamma utan klassen och vännerna..




Vår lilla svergefamilj, Pelle, Lisa och vickan, Jag, Erica och Jossan. Jag har precis gråtit så det är därför jag ser helt knäpp ut. Grät nämligen när jag fick min födelsedagspresent:)


Nu skall jag kolla runt och se så jag fått med allt jag skall ha med mig. Kramizar på er alla, vi ses snart:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar