lördag 3 januari 2009

Gott nytt år

I år har jag bestämt mig för att, för en gångs skull, följa trenden och börja blogga. Det är ett av mina nyårslöften för i år. Vi får väl se hur lång tid det tar innan jag slutar. Vi kan ju alltid hoppas att det håller i sig ett tag om det nu blir något bra utav det.

Idag är vi inne på den tredje dagen utav det nya året. Jag har redan nämnt ett av mina nyårslöften så vilka mer kan jag säga?? Jag skall börja träna, vilket de flesta andra också har som nyårslöfte. Det hör lite till att man skall ha det. Likaså att man skall spara pengar och man skall bli ordentligare i skolan och alla de sakerna. Men de vet ni ju redan. Jag har däremot ett annat nyårslöfte som jag aldrig har tänkt på innan och det är att jag skall se till att jag inte blir stressad eller upprörd över något som inte är värt det. T.ex. Det att jag går ut skolan nu till sommaren. Det kommer bli massa snack om var vi skall äta m.m. då mamma vill det ena och pappa det andra och jag något annat. Så när det gäller det så skall jag bara andas och ta det lugnt och lösa det utan att bli sur och arg. Vilket är mycket svårt för mig... Vi kan ju alltid hoppas att det funkar.

Sen har jag ett till löfte som hänger ihop lite med att spara pengar. Jag skall åka på minst tre resor utomlands till länder jag aldrig varit i. Sen skall jag också baka minst en gång i veckan :P

Idag börjar resten av mitt och alla andras liv och idag börjar mitt och alla andras chans att leva upp till sina nyårslöften så nu skall jag gå ner och baka.

Tänkte lägga upp ett litet visdomsord som avslut idag. Just detta passar rätt så bra idag så här nära nyårsafton:
Människorna förstår inte hur stor inkomstkälla sparsamhet är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar