söndag 7 november 2010

Apotekarens julmust.

Fick min datasladd i fredags, men har inte hunnit vara inne på datan så mycket. Tack pappa så jätte mycket:D:D

Sitter nu och dricker julmust, apotekarens svenska skall de vara. Det kostade därefter osså. Hittade till svenskbutiken idag så jag fick ärtsoppa, mannagryn, majzena och lingonsylt och min efterlängtade färskjäst. Jag lyckades också hitta en diskborste som jag saknar något enormt. Den är en av världens bästa uppfinningar. Familjen här var helt chokade över vad de var för något. De hade ingen aning. Jag kan inte fatta att det inte finns uomlands.. Men men.. Det blir ett besök i den affären nästa helg med och sen blir det ett besök på ikea för att äta svenska köttbullar:D:D

Usch måste bara säga hur illa det är när man kan vilkn ordning de räknar borden på ett cafe. Jag har ätit där för mycket, men kan inte sluta. Jag tycker personalen och servicen är toppen, maten är skitgod och miljön är super. skulle kännas fel att gå till något annat ställe. Kommer ni till London så hittar ni mig nog på picadilly street, cafet "Calianto". Vet inte vilket nummer, men tror de är typ 40 eller däromkring. Personalen känner igen mig och känner mig ganska väl så vi snackar alltid sisådär 5 till 10 min om de inte är för mycket folk där. Idag åt jag kvällsmat där och jag snackade ett bra tag med en kille där.

Nu skall jag strax sova. natti på er alla hemma i Sverige:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar