söndag 7 november 2010

Livet som au pair

Fick en kommentar här på bloggen om Finaldn och hur det var att jobba där och hur det är att få vänner och sånt. Fråga gärna massor om ni vill veta.

Att jobba som au apir i Finland var spännande. Jag vet inte om du kommer jobba i södra eller norra. I södra är det lättare som sensk då de flesta kan svenska. Där jag jobbade var folk bra på engelska så jag kunde göra mig förstådd på så vis. Jag tyckte det fanns olikheter, men det var likt Sverige. Känns som att bra val att första åka till FInaldn och bli van vid jobbet för att sedan åka till England och känna på kulturskillnaden och vara säker på jobb delen. Att skaffa vänner är alltid svårt som au pair, men det finns hemsidor du kan gå till och om du tar någon kurs i skolan eller så så får du många vänner genom det. Var öppen för allt och fråga familjen om de har vänner med barn i din ålder. Jag hade tur att min familj hade vänner med barn imin ålder för geonom dem lärde jag känna massor med folk och sen gick jag en kurs där några tog med mig till någon fest och på så vis lärde jag känna alla mina vänner där uppe. Har du fler frågot så bra fråga på:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar