onsdag 30 juni 2010

Jag är mästaren

Jag lyckades få Matias att somna, vilket inte är en så stor bedrift i normala fall, men denna gången så sover han i sin säng bredvid K som sover i sin säng. Jag vaggade Matias till söms i famnen inne på mitt rum. Tänkte först han skulle sova här för jag hade ingen aning om hur han skulle kunna vara så tyst att K inte vaknade, men så kom jag på idén att han kunde somna i famnen och sen lägga honom i hans säng. Detta lyckades och nu sover de båda tyst och lugnt och jag kan sitta på datorn. Härligt. Jag är ett geni:)

Idag regnar det här så de är inge kul att vara ute, men vi var tvungna att handla ägg för att jag skulle kunna göra ost- och skinkpaj då skinkan går ut imorgon. Rundan blev en och en halv timme då det var uppehåll. Tyvärr var alla myggen ute och eftersom de bara var jag och Matias ute och inga andra så var där 1000 myggor på oss. Blev iaf inte helt sönderbiten, men nära var det. När vi kom hem så lekte vi i nästan en timme med tältet och tunneln då pajen stod i ugnen och sen åt vi.

Ni skall bara veta vilken tur jag hade i morse. Jag hade glömt ställa väckarklockan och T brukar inte väcka mig om inte Matias är vaken. Jag vaknade av mig själv vid 10 över åtta och hinner precis ta på mig kläderna och gå på toa innan Matias vaknar. Kan man ha mer tur?? K kom hem vid halv 9 och har sovit sedan 9. Nu får vi se hur länge Matias sover. Jag skall iaf se på Angel. Det är ju så spännande att jag var tvungen att se lite igår natt. Men bara fem min innan jag somnade.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Det blev nästan Eclipse inatt, men jag valde angel. Får se den en annan dag. Någon som sett den och kan berätta om det var bättre än de andra. Jag tyckte jätte bra om ettan innan jag läste boken. Tvåan är ganska lik boken och bra gjord, men jag vill ha mer action. Eclipse och Breaking dawn är ju de bästa böckerna så de är nog de bästa filmerna också. När jag såg New moon så grät jag eftersom jag visste hur de kände även om inte skådespelarna visade det så bra. Hade ju precis läst boken.

Ha det så bra. Kjam påa lla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar