tisdag 29 juni 2010

Storstädning på g, Eclipse

Idag har jag varit duktig:) Känner mig iaf duktig. Jag vaknade vid halv 8 av att Matias vaknade. Därefter så var vi på en två och en halv timmes promenad. Efter kvällmaten så ville Matias se på Mumin så det fick han medans jag gjorde en riktig storstädning på rummet. Damsög allt och hängde ut sängkläderna på balkongen. Dammat allt och rensat i garderoben. Nu är allt som jag troligtvis inte kommer använda ner packat i väskan och min garderob är nästan tom.

T kom hem vid halv 8 och då fick jag lite ledigt. Nu har jag precis lagt matias för att sova och han håller på och ropar "micka" och "isä" hela tiden för att se om han kan vara vaken lite till.. Tur man lagt honom så många gånger att man nu har rutin på de. De brukar gå jätte bra när jag lägger honom eller om K lägger honom eller om T gör de. Problemnen kommer när vi är två eller flera som skall säga natti till honom när han ligger i sängen. Sen har jag också märkt att om man stannar i fem min hos honom så kan man lika gärna stanna hela tiden för annars börjar han skrika, men om man fört sjunger en nattvisa för honom och sedan lägger honom i sängen så att han varvar ner innan han ligger ner så kan man gå ut direkt. Det har funkat hittills.. peppar peppar...

Nu skall jag äta min fil med minikuddar och sen sova. Jag är helt slut efter denna dagen. K har ju jour så hon kommer först imorgon kring lunchtid skulle jag to om inte senare.

Förresten. Ingen har väl missat att twilight, Eclipse, har premiär imorgon. I Kemi så har de nattfilm. 00.03 börjar den och jag hade så gärna velat gå, men jag kan inte ås jag får dra med mig K någon annan dag. Vi var ju på sex and the city 2 (måste recensera den) och då sa vi att vi skulle gå på någon mer. Tror dock att de fortfarande har biljetter, men jag kan inte bara sticka iväg mitt i natten i två timmar.. Då skulle jag sagt till innan. Dessutom är det roligare att gå med någon annan. Så i veckan får det bli Twilight maraton med K:P Tror nämligen inte hon sett de andra två filmerna.


Natti på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar