tisdag 15 september 2009

Allt löser sig

Jisses!!

Det är bara förnamnet... Jag åker på söndag kl 7.28 från Lunds station. Skall vara borta i tre månader med andra ord kommer jag hem som tidigast den 11 december, men så skall jag nu på en reseledarkurs till Bad gastein den 11 december. Har suttit i tre dagar nu och letat som en galning efter flyg så jag kan vara på två ställen samtidigt. tyvärr kommer det inte att gå, men jag tror jag har hittat ett flyg så jag missar sista dagen, men hinner med bussen från Sverige..

När jag slutade högstadiet visste jag inte alls vad jag ville göra med mitt liv. Jag var rädd för blod och ändå skulle jag börja omvårdnadsprogrammet till hösten. Min mamma sa en sak då som hjälpte mig mycket. "Allt löser sig". Jag gick ut gymnasiet i våras med samm tanke.. Vad skall jag göra nu??

Jag hade redan fått sommarjobb, men det skulle ju ta slut någon gång. Jag viste om att jag hade bokat till Malta, men det var inte säkert och jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle göra under vinterna.

Nu är allt mer förvirrande, på ett roligt vis, då jag inte alls vet vad jag skall hitta på eller om jag får jobb eller något, men som mamma sa "allt löser sig" och det tror jag verkligen på.

SÅ med detta sagt återgår jag till flygbiljetts hemsidorna och skall hitta en billig biljett från Malta till Sverige.

Vi hörs snart igen. Jag skall fota massor och hålla er uppdaterade om resan till Malta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar