måndag 21 september 2009

Första dan på Malta

hej alla hemma i Sverige. Jag kom ner hit igår och resan gick toppen bra. Jag har fått tre rumskompisar som jag tror är trevliga.. Två av dem är iaf det. Den tredje har jag sagt god morgon till och det är allt eftersom jag somnade innan hon kom hem och hon gick så fort i morse.

Jag tackade nej till att komma med ut till en nattklubb igår då jag var så trött. Idag är det en av mina rumskompisars, Sofia från spanien, kompis som har bjudit på fest i deras lägenhet. Jag har tackat nej till den med då jag skall förbereda för imorgon, skall ju vara på skolan kl 07.30. Det är faktiskt tidigare än vad som är vanligt. På måndagar börjar man 09.30 och resten av dagarna 09.00.

Jag trivs här nere. Dock är det väldigt varmt, vilket jag ställt mig in på, men att det skulle vara så här?? Vi gick till stranden idag och min andra rumskompis, som jag snackat mest med, hade väldigt bry med att fråga massa människor om det var en public beach eller inte, men eftersom där fanns tre trappor och två rampar ner och inga vakter så fattade man det innan vi började fråga. Jag vet inte vad den här rumskompisen heter, men hon är från russland och när hon uttalar sitt namn låter det lite som vicktoria.

Jag gick för att leta efter skolan idag och började fint gå ner mot stan (skolan skall ligga 10 meter från läghenheten) när jag gått i ca 1 timme började jag undra var skolan var egentligen så jag gick tillbaka till lägenheten och konstaterade att jag skulle prova andra hållet, där skolan låg, tio meter från huset, om inte närmre.

Trots att det är helgdag så hittade jag en affär som hade öppet, så nu har jag iaf schampoo och tvål och sånt som jag inte tog med ner för det vägde förmycket.

Måste bara berätta hur vanliga lilla micka glömmer saker hela tiden. Jag glömde min solkräm hemma, i lgh, och konstaterade detta när vi låg på stranden, som består av små sten som är hårdare än sand. De andra två begav sig iväg för att fixa något att äta, jag tackade nej för jag hade ätit innan vi gick ner där vid 13.00. När de hade gått vände jag mig om och som tur var knäpte jag upp bikinin, för gu vad jag har bränt mig. De kom ju inte tillbaka förrens halv 4 och då hade jag legat i solen och vaktat deras saker. Jag funderade på att gå tillbaka, men jag kunde ju inte bara lämna sakerna ellert för den delen ta mig meg dem ochingen skugga kunde jag hitta heller.

Så nu skall hela kroppen smörjas med aftersun och solkräm var dag, men förutom det röda så har jag blivit brun med:D undra hur jag ser ut i December:P

Nä nu skall jag läsa massa, hoppas inte pappa glömmer böckerna när han kommer, eller ännu bättre hoppas att de andra böckerna finns på biblioteket på skolan för jag har nästan läst ut min bok nu:P

Ni får ha det så bra hemma. Kramar på er alla

p.s. här är minst 26 grader i skuggan:P

Lägger upp bilder imorgon när jag har tillgång till en bättre dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar