tisdag 8 september 2009

Man skall aldrig börja bara tänka.....

Jag vet inte alls hur jag skall kunna sammanfatta hela den här sommaren i ett inlägg, men jag skall försöka att få det iaf lite kortare än det förra om studenten.

Sommaren 2009:

Började att jobba på avd 7 den 13 juni och slutade där den 30 augusti. Med detta sagt kan ni förstå att det inte har hänt så mycket mer i sommar, men lite har det hänt om jag inte minns fel.

Jag var på midsommarfest hos Stoffe och hade väldigt trevligt. Det var god mat och vi hade en fin midsommarstång med blommor som barnen hade plockat.

Jag har dessutom gjort av med över 30000 kr på en ända räkning, men en rolig sådan. Nämligen räkningen till sts, de jag skall åka med till Malta nu i höst.

Vad har mer hänt.. Nu blev jag helt tom i huvudet.. kändes som om jag hade gjort massor när jag började skriva, men nu är det helt tomt.. Kanske inte gjorde mer än så och jobbade :S Låter som en trist sommar..

Får väl ta igen det nu i höst istället. Meningen är ju att jag skall plugga engelska nu på Malta för att jag till hösten skall kunna påbörja en utblidning på 4,5 år till engelska lärare.

Jag funderade häromdagen på varför jag just ville bli engelska lärare och kom på att det var tack vare min mellanstadie lärare som visade mig att man kan göra en stor skillnad i ett barns liv genom läraryrket. När jag började fjärde kläss hade jag knappt gått i skolan och kunde ente ens skriva bokstäverna på rätt håll.. Ni tror säkert jag överdriver, men det är sant. Jag kunde säga hej och räkna till 10 på engelska sen kunde jag inte mycket mer.

Varför det var på detta viset var för att jag var en sjuhelsikes lögnare under hela lågstadiet och gick inte på många lektioner. Dessutom var inte skolan den bästa. Jag gick dit, mamma och pappa trodde jag var där, men jag spenderade mestadels av min skoltid i ett torkskåp. Det dåliga var att lärarna inte märkte att jag inte var där och på så vis fick aldrig mamma och pappa veta något. Det är först nu när jag har blivit äldre som jag har berättat.

Tillbaka till min mellanstadielärare. Hon trodde på mig, hon såg att jag kunde om jag bara slutade vara så lat. Det var hon som fick mig att se att skolan kunde vara rolig. Hon höll stadig kontakt med mina föräldrar och såg till att jag utväcklades. Hon var den bästa läraren man kan ha. Tydligen var även jag en speciell elev, för häromdagen när jag tänkte detta så åkte jag in om skolan med en blomma til henne för att tacka henne. Dock var hon inte där, men en annan lärare, som jag knappt kände igen, visste precis vem jag var och skulle hälsa att jag hade varit där och ge henne blomman. Jag blev faktiskt chockad att hon kom ihåg mig, för min gymnasie lärare kom knappt ihåg vad jag hette trots att det bara var 3 månader sedan jag gick ut och jag var en elev som sätllde upp på de flesta errangemangen i skolan.

Iaf Min mellanstadie lärare, Elna-Britta, är den bästa läraren man kan ha och jag saknar att ha henne som lärare.. Därav vill jag bli lärare..

Oj det blev ett hyllningsinlägg till min gamla lärare istället för ett inlägg om sommaren. SÅ kan de gå..

Jag skriver mer när jag vet mer om Malta resa. Jag fick föresten reda på att jag skall bo i en lgh med 3 andra personer, som jag inte vet vilka de är, i "Drayton Residence Elia Zammit Street, St Julians"

Tänkte lägga upp min packningslista här så de andra som skall åka någonstans kan hjälpa mig med vad jag missar och kanske själva få tips på vad de har missat.


Kaamizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar