lördag 3 oktober 2009

Internationel Dinner

Hej allihopa. Hoppas ni har sovit gott. Jag vaknade idag igen av den där byggarbetsplatsen utanför mitt fönster, fast idag vaknade jag vid 7 ungefär. Dock gick jag inte och la ig förrens kl2 så det blev ungefär lika mycket sömn som igår natt.

Vi hade en jätte trevlig kväll igår med vår internationella mat och efteråt vid halv 12,12 gick vi hem till en annan klasskompis som inte var med på middagen hemma hos Cecil. Där träffade jag två till Svenskar:) De var trevliga fast hade nog druckit en del så de är nog trevligare idag eller iaf imorgon när de inte är bakkis:P

Tyvärr hade jag en hisklig huvudvärk som jag hade hoppats skulle ha gått över när vi skulle gå vidare till "The cube", men nix den höll i sig och är kvar idag:( Tror jag har druckit för lite vatten så den släpper nog snart (drack ca 1,5 liter när jag vaknade:P) För ikväll är det något som heter "Nothre Blanca" (stavning) I Valetta. Jag skall dit med några från klassen vid halv tio ikväll.. Tydligen så är där massa med musik och lite loppis och massa andra saker som vår lärare tyckte vi inte fick missa:P











Det här är Cecil som vi var hemma hos. Hon är från Fankrike och det var hon som jag fick flytta klass tsm med.



Här har vi de andra två från Sverige i min klass. Erica och Pelle... Jag hörde Pella för första gången ordentligt igår.. O Jises är allt jag säger.. Vet ni hur mycket av ens dialekt som försvinner i engelskan... Jag blev chockad när jag hörde honom.. Visst jag viste innan att han var från Gottland, men med en så skarp dialekt hade jag ingen aning om.. Seriöst.. jag har aldrig fattat varför stockholmarna inte förstår mig, men jag förstår inte honom ibland.. Och han tycker JAG har en skarp dialekt... neee...







Första kortet taget på mig här here. Ni måste ju se så att jag verkligen är med och inte bara har snott bilderna från någon annan tyckte Pelle :@ Så nu finns det massor med bilder på mig.. Och medans jag är här skall jag inte radera någon bild har jag tyvärr sagt.... Få vänta tills jag kommer hem.


Nä nu skall jag äta klart min frukost och läsa lite i "midnight sun" (Twilight ur Edwards ögon)

Ha en toppen dag. Kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar