måndag 5 oktober 2009

Walking all day....

Hello everyone.. How are you?

Jag har tänkte på de att jag skriver inget på engelska i bloggen men jag är här för att läsa mig engelska:P

Aja.. Så är de.. Tänkte skriva lite om vår resa till Valletta i lördags.. Vi mötes utanför macdonalds i St julians, inte alls lång från där jag bor.. Sen skulle vi ta bussen, men den var så full så vi beslöt oss för att gå till Slima istället.. efter att ha vandrat i 1 timme gav jag upp.. Mina fötter började värka och vi hade inte ens kommit till Valleta ännu.. Kl var bara halv 11. Så vi tänkte ta bussen som fortfarande var full.. Jag var helt klar på det hela att jaginte gick ett steg till förutom till vägkanten för att kalla på en taxi, vilket jag gjorde.. det kostar 2 euro så det var inte alls mycket.. och tur var väl de för färjan gick precis när vi kom dit:) Vi hann med den:)

Vår lärare hade talat så mycket om vad som hände där och på schemat var där massa med saker, men när vi kom dit så var där två konserter och en fachon show.. that's it.. Så vi begav oss tillbaka till Paceville efter att vi tagit en öl och varsin munk. Hade varit i Valletta i ca en timme så kl var ca 12 när vi åkte..

Väl i Paceville, festernas stad, (där jag bor) träffade vi på några andra svenskar tsm med en från klassen.. Han som snackar sån gotländska.. Vi satte oss allihopa (tror vi var ca 15 st) på en bar och hade jätte trevligt fram till kl 2.. Sen ville några gå och dansa och jag och två andra gick till en glassbar och tog varsin cocktail. Den var super god, som jag valde.. De var någon strawbery drink. Jätte god iaf:P Kl 3 försökte jag hitta de andra, men hur lätt är de med typ 30 nattklubbar och fullt med folk överallt? nee jag gick hemmåt iställe vilket var ganska skönt för jag började bli lite trött..

Det var min lördag.. Första festarkvällen på två veckor:P

Igår var jag hemma hel dagen.. Det är ju stängt överallt på söndagarna.. eller ja inte här i Paceville. Visst märker man skillnad på vardagoch helg, men inte mycket.. det är samma folk som är ute och lika hög musik..alla barer och nattklubbar har öppet.. Man vänjer sig.. Nu när man skall sova känns det bara skönt att höra dunket från klubbarna.. Vi har en bar under oss som ofta har lite hög volym på fotbolls matcherna, men de gör inget.. låter lite somom grannen tittar på fotboll:P Där är dock mest äldre härrar och damer där så det är lugnt.. Sen har vi en kina restaurang snet nedanför oss.. Jag är chockad över att jag inte har ätit ute eller beställt kina mat eller pizza eller något ännu.. det närmsta jag har kommit var i lördags när jag tog en äpplepaj på macdonalds för att jag inte skulle ö av hunger...

Inte illa.. Hemma lagad mat var dag..

Lite biler nu då från i lördags..

En av gatorna.. De därsom hänger i luften fanns på alla gatorna.

Här sitter Erica(främre), Vivian (bakre i blått) och Vivians rumskompis, på förjan till valletta.
Här har vi en till av vivians rumskompisar och längst till höger är Sandra som är en klasskompis.

That's all for now.

Have a lovely day and I wish you all the best home in Sweden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar