lördag 24 oktober 2009

Up and progrestest

Hej på er alla. Känns konstigt att skriva på svenska nu:P Få väl hoppas att jag skriver fel meningsbyggnad vilket betyder att jag tänkte på engelska:P

Snackade med min lärare idag, om att vi har massa med läxa. Vem förväntar sig att man skall göra en articel, ett brev eller en argumenterande text var dag för att lära sig mer..Jag blir bara mer förvirrad när man skall skriva infomal, formal, semiformal och allt vad det finns. Därför bad jag honom om färre skrivläxor, men med mer syfte i dem. Hade en tutorial 8utväckligssamtal) med min lärare (den andra) och hon hittade flera fel som han inte hade rättat. Vet om att jag har skrivit det innan, men han måste lägga ner mer tid än 2 min på ens uppsatser eller brev. Han rättar dem medans vi gör andra uppgifter på lektionen, alltså rättar han allas, 12 st på samanlagt ca 15 min.. det blir jag lite sur på. Iaf så sa han(den första läraren) att jag inte behövde göra alla läxor utan jag skulle göra de jag ville som gjorde att jag förbättrar min engleska mer, med andra or så skall jag göra min läxa, men kanske inte skriva alla 10 uppsatser (som vi skall skriva nästa vecka)utan bara skriva 5, men gör dem bra. Denna veckan har jag skrivit allt, men jag som normalt ligger på 13/20 eller 14/20 fick 9/20 idag på min article.. det hållert inte...


Till något kuligare:P Var och såg den nya filmen up idag och den var faktiskt jätte bra. Hade ett bra budskap. Dock är det ju som med alla andra disneyfilmer (var dock en pixlar film) att de blir sämre och sämre.. Måste blir en bättring på de, tycker ni inte de!

Jaja nu skall jag återgå till min sköna hemma fredag och ta det lugnt. Lite jobbigt att min rumskompis alltid är hemma, kan ju inte få gå och lägga sig tidigt någon gång på egen hand.. dock gick hon och la sig vid kl 11 idag, men ändå.. hade velat ha rummet för mig själv någon gång.. aja.. Sofia (den spanska tjejen) åker på söndag så då kanske jag får en ny kudde för de kommer knappt några nya nu så jag tänkte sno den:P

Nu få ni ha de toppen kramizzar på er alla.. Skall försöka skriva vykort denna helgen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar