fredag 2 oktober 2009

Storkok

Hej allihopa. Roligt att ni läser lite om min resa.

Det har varit en del läxor på sista tiden så jag har inte riktigt haft tid att skriva.. dessutom läste jag klart sista boken i twilight serien i förgår:( Jag vill läsa fler och funderar på att börja om på den första:P

Jag har faktiskt köpt en ny bok, The host, av Stephanie Myre. Vi får väl hoppas den är lika bra, men tänk om den inte är det och när jag väl har läst klart den, vad skall jag DÅ läsa??:P Hoppas vi snart skall börja läsa fantomen på operan.

Igår var jag och såg en show om Maltas krigare 1565. Det var intresant, men maten kunde varit bättre. Tyvärr fick man inte ta några bilder alls:( Fast det känns inte som om att det var värt de. Tyckte mest synd om hästarna. De hade en häst där som var jätte rädd och höll på att stegra och sparka bakåut hela tiden och i slutet så får en av skådespelarnas son sitta på hästan tsm med sin pappa, men ändå... neee...

Idag så skalll jag först bjuda på köttbullar här hemma i lgh, sen direkt efter det skall jag gå till en av mina klasskompisar på ett knytkalas. Där jag skall ha med mig köttbullar. Jag håller på att laga dem nu. Tror det blir strax över 120 eller så.. har bara räknat till 60 men där är dubbelt så många som de...

Så här ser det ut när jag lagar mat:
Räknade hur många jag fick i en stekpanna och det var 30 st och jag har gjort 4 stekpannor hittills och har en kvar så om min matte inte är helt dum så blir det 150 st... på ett ungefär...

I dag natt kändes det som om att man var tillbaka i Sverige.. Det öste ner ( jag glömde ta in min handuk igår så den var dygnssur i morse) och åskade.. Det måste ha varit precis ovanför oss för det bliztra och dundra samtidigt..

I morse när jag väl kunde somna om efter åskan så gick det nog inte mer än två timmar och sen började det bygga på det där förbannade huset utanför vårt fönster.. Tyvärr hörs det även om man stänger fönstret.. så kl 6 var jag klarvaken.. Kunde inte ta en duch för att fördriva tiden pga av min blöta handuk och hade faktiskt för en gångs skull varit duktig och gjort läxan kvällen/natten innan.. Vad gör man då? Jo man sätter sig med sin bok och läser lite för att sedan skriva ett mail till syrran och sen ta en låååång frukost.. Jag börjar ju inte förrens kl 9 så det blev en låååååång frukost.

Nu skall jag ta och lägga lite tvätt i tvättmaskinen och sen fortsätta med mina köttbullar.

Ha det så bra alla hemmai Sverige.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar