torsdag 22 oktober 2009

Ny blogg

För att gör det lite enklare så har jag skaffat en ny blogg som bara kommer handla om Maltaresan. detta betyder att alla bilder och sådant kommer komma upp där. Jag kommer självklart skriva vidare här och lägga upp bilder m.m. men för att få lite mer info om vad som händer (skriver på engelska där) så kolla in: mikaela-swinglish.blogspot.com istället.

Till dagen:
Blev lite arg idag i skolan då jag fick tillbaka min uppsats som jag bara hade fått 10/20 på. Varför jag blev sur var för jag har legat på 13-14 av 20 hela tiden innan och nu när jag har fixat allt som han har klagat på förutom stavningen så får jag bara 10! Jag får inte ihop det och min stavning har blivit mycket bättre.. Hur kan man sänka sig då? Först inbillade jag mig att man skulle ha så lågt som möjligt eftersom det inte kunde vara sant att jag kunde få mindre, men jag tror jag har hittat anledningen... Han har en dålig vecka. Han sa till en i klassen att hon skulle inte klara FCE eftersom hon inte ändrat sitt sätt att tänka på ännu.. Hallååå säger jag bra.. Klart hon kommer klara det! Man skall aldrig säga något sånt till någon speciellt inte när vi har så lång tid kvar! Hon började gårta när han hade gått ut (bätträ än mig, jag hade börjat gråta när han var i rummet) och jag förstår henne till fullo. Alla har fått dåligt betyg och vilken lärare rättar 10 uppsatser på 15 min? Kan iaf hitta minst ett fel som han inte rättat i min uppsats (vilket ju är bra för mitt betyg, men jag skall ju lära mig på något vis) som han inte har hittat. tycker inte att han borde få rätta dem under lektionstid om han inte gör det ordentligt.

Jaja nog om min lärare. Vi lär oss mycket, kanske t.o.m för mycket ibland.. Går lite snabbt, men det är bättre de än att vi inte lär oss något.

Ikväll är det party, som vanligt:P Det är ju trots allt Malta! Det blir ett lugnt party för mig, är rättså trött idag. Jag håller just nu på att baka två tårtor till partyt så vi får se hur de går.. gör fusk kakor. Köpte färdig mix som man blandar med smör och ägg.. fanns t.o.m. sylt i paketet:P Jag hittar ju ingen kakao här.. mysko.. Jag får väl gå till den större äffären och kolla runt..

Nä nu skall kakan in i ugnen och jag skall skriva i min nya blogg:D

Ha en toppen dag alla:) Kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar