fredag 10 september 2010

Fredagskväll

Hej alla.

Jag skall strax gå och lägga mig. Det har varit en lång dag. Har precis slutat stryka alla mina kläder, har lite kvar men min nacke börjar verka. Har strykit i nästan två och en halv timme. Dock gillar jag att stryka nuförtiden. Kan ni tänka er:P Jag är barnvakt ikväll till de små i huset som sover som stockar, var precis och kollade.

Idag har jag faktiskt varit och kört en körlektion. Kan ni tänka er:P Jag som snart har haft mitt körkort i två år fick hoppa in och ha körlektion:P Dock hade vi inte skylten på. Det började mer nervöst än när jag körde med D i söndags, men efter ett tag så kändes det bra. Det är inte så stor skillnad då man sitter på fel sida cokså så det blir liksom rätt på något knäppt vis i huvudet. Kan tänka mig att det är mycket svårare om man kör med en vänsterstyrd bil.

Idag var min sista jobbdag denna veckan så imorgon blir det sovmorgon vilket kommer bli helt underbart:) Längtat efter det länge nu. Lite jobbigt att barnen vaknar vid 6 och vi går till skolan kring halv 9. D tar dem till tio i 7, men sen är det mitt eller Js jobb. De ser ändå bara på tv på morgonen så de kunde väl ha vaknat kring 7 eller halv 8..:P Jaja man kommer iaf upp på morgonen.

Jag har precis sett på två avsnitt av Vampire diaries och jag tycker inte alls lika mycket om den serien nu efter att ha läst första två böckerna. Några saker som händer i första avsnittet kommer inte förrens i andra boken och sen saknar jag Meridith och Caroline skall inte vara vän med Elena längre + att Elena har ingen bror, bara en 4 årig syster och hennes föräldrar dog inte under sommaren utan de dog för tre år sedan.. Lite såna "små" saker man stör sig på och att Caroline inte blev biten av Daimon och att Elena och Stephan inte gillade varandra från början och att han var tsm med Caroline. Och att de bor hos sin farbror eller dyllikt när Stephan bor på ett härrberg (bästa översättningen jag kan komma på) och man inte vet var Daimon bor. Dessutom är det en tant som bor där. Och det är inte heller så många som dör i början för de är bara läraren, den hemlösa gubben och vicki (blir biten, men överlever som hon gör i serien också och blir knäpp i både bok och serie)

Oj vad mycket det blev:P Som ni förstår så är jag inte så glad i folk som gör en tv serie baserad på en bok och ändrar så mycket. Film kan jag förstå då man inte har så mycket tid till det med bara två timmar till förfogande, men en serie kan ju vara flera säsonger.

Nä nu får jag allt ta och sova.. Natti på er. I helgen blir det London för mig:D

Kjam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar