söndag 5 september 2010

Ny bil, Fel sida

Wow, idag var jag och korde bil pa fel sida:P Det vars pannande och riktigt laskigt, men jag kom in i det valdigt snabbt typ efter forsta kurvan. Det som var konstigast var nog att ha vaxelspaken pa fel sida. De kandes helt fel och sen ar det ju alltid konstigt med nya bilar.

Har aven hunnit lasa ut den forsta boken av Vamipre diares. Ar nu inne pa den andra. Sa idag har jag hittills last ca 200 sidor pa engelska vilket ar mycket bra for mig. Jag har hela kvallen fri och tanker lasa massa mer. Bra att inte min dator funkar for da laser man mer. jag har ca 150 sidor kvar sa jag hoppas jag kan hinna lasa ut den imorgon och kan borja pa den tredje av fyra boker.

Jag kommer lagga upp bilder pa omrdadet m.m. sen nar jag kan gora de pa min data. Vill inte lagga in bilder pa denna datorn. Tur att det finns en extra data som jag kan lana. juste, J kommer hem pa onsdag vilket gor att jag nog far mitt nat da. Jag har blit ganska van vid att skriva pa detta tangentbordet nu, men de skulle ju vara skont att ha ett normalt Svenskt tangentbord. Det gar faktiskt lika snabbt att skriva har som att skriva pa mitt egna for jag tanker inte langre pa att jag inte har de tre sista boksatverna i det svenska alfabetet.

Nu skall jag aterga till att lasa for att sedan ata lite middag och sedan lasa lite till. Imorgon ar forsta dagen for Oskar och Emilija att ga i skolan och jag skall leda dem dit. Det blir aven min forsta dag hemma med Emilja ensam och forsta dagen som jag skall laga mat har. De har en gasolspris som ar ganska ny och jatte fin sa det skall bli kul att se hur man gor mat dar. Skall fundera ut vad vi skall ha for mat imorgon nu ikvall. Jag har en lista av allt vi skall ata som jag och D satte ihop i Fredags: Shepperd's pie, Sticky slamon (tror jag), lasange och kottbullar. Korttbullar skall vi ha pa onsdag eller torsdag da J ar hemma. Tror nastan jag vill prova Shepperd's pie imorgon, men vi far se vad D tycket.

Kramar pa er alla. Ni far ha det sa bra.

P.S Pa torsdag ar min forsta korlektion, tur man fuskade lite med att kora med D idag:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar