måndag 10 maj 2010

Bajs bajs vaipa

Idag hade vi nästan 15 grader (13) så jag tog med Matias ut i en lite park med gungor och så åt vi gröt och barnmat i parken utomhus. Dock med vantar och allt på, men det gick jätte bra:) Så härligt väder. Vi var ute i nästan två timmar tills Matias började skrika "Bajs, bajs, vaipa" vilket betyder att han bajsat i blöjan. Snabbt springa hem och sen somnade han på 20 min. Med andra ord en toppen dag:)

Tog massa fina bilder, men de får tyvärr vänta lite till... Hittar inget på rummet för jag håller på att packa, så sladden till Kameran ligger i botten på röran:) Nu skall jag sova för jag är genomtrött.. Matias har varit hemma hela dagen och skall vara hemma hela veckan för hans Dagmamma är ledig. Klockan är ju faktiskt 21 här hos oss:P och inte är det lönt att vänta på att det skall bli mörkt för det blir det först vid 12 tiden inatt och då blir det nästan mörkt. Går man ut så kan man lätt hitta utan lampa:P Konstig känsla de där.

Natti på era alla. Ett inlägg om Helsingforstrippen kommer snart, när jag har tid och ork över. Kan bara säga att nu känns språkresan till England, som kan gjorde för två år sen, plötsligt verklig efter att ha träffat min rumskompis som jag hade där.

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar