söndag 23 maj 2010

Min veckan + massa bilder

Hej. Nu är jag trött och skall snart sova trots att klockan bara är halv nio. Jag har jobbat hur mycket som helst. Tur man gillar sitt jobb. Jag kom ju hem i tisdags natt och i onsdags var K borta fram till halv 8 och sen åkte K och T till affären vilket ledde till att jag tog Matias i sängen. Torsdagen var bättre. K var iväg någonstans, men T var hemma. Dock försvann han in till stan efter ett tag och jag tog Matias i säng ännu en gång. I går så åkte både K och T iväg för att vara på något i Oulu. De skulle ha kommit kring halv 8, men så ringde de vid sju och frågade om de fick stanna. Jag sa självklart ja. Jag är här för att jobba och jag tycker de kan få unna sig någon kväll bara de eftersom de inte händer så ofta. Dock hade jag planerat för 100de gången att jags kulle träffa en kompis vid åtta, men fick ändra till halv tio (K och T skulle komma hem vid nio). Tur var att han inte kunde så sent för jag hade sagt till K och T att de kunde komma när de ville. Slutade med att de kom strax efter tio.

Som sagt så är det tur man gillar sitt jobb. Jag verkligen älskar att ta hand om Matias. Han är så snäll och klagar nästan aldrig. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, han är som en bror och jag ser det som en självklarhet att ta hand och leka med honom även om jag är "ledig". Dock är det skönt med lediga dagar ibland. Fast jag fick ju vara hemma i Sverige ett bra tag ju:P

Idag hann jag med att vakna kl 10 och sen gå hem för att bli matad med frukost av Matias. Lyckades se till så han bara åt en sked av MIN fil:P Sen kollade jag lite på film och gjorde mig klar för att gå på promenad med Juha, kompisen jag skulle gått med igår. Det blev en nästan två timmars promenad längs med havet och jag fick även bada mina fötter i havet en stund. Det var faktiskt inte så jätte kallt som man kunde tro. Kom på när jag började skriva att jg skulle tagit ett fota, men det kommer säkert fler tillfällen.

Här kommer lite bilder från sista tiden. nu har jag äntligen fixat plats på datan och lagt in bilderna. Njut och ha en trevlig söndagskväll:)

Bilderna är lite på hur mycket snö vi hade och hur mycket vi har nu. Djur bilderna är från ett zoo i Zürich och sen är det jag när jag skulle på ett 60-tals party som visade sig vara ett 70-tals sport party:P Och sista bilden är från när jag precis bytt blöja på Matias och tvättade händerna. Matias sprang iväg skrikandes "MUMIN" och sen hittade jag honom i min säng uppkrupen bland kuddarna. Han har full koll på hur man skall sitta när man skall se på Mumin på min dator. Natti på er alla











Kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar