onsdag 5 maj 2010

bla bla bla

Bloggen kommer lite i andra hand nu när Matias har varit hemma under dagarna. Han var sjuk igår och idag så är han hemma för att bli så där extra frisk.

Jag sitter nu och äter bulle i sängen och ser på Alias:) En av de bästa serierna som gjorts, enligt mig. Jag skall se om Iron man 2 funkar nu, annars får jag vänta lite till med de.

Vi har jätte fint väder här. solen skiner och vi har hela 13 grader varmt. Igår hade vi 11 grader och jag satt och läste en bok ute på balkongen i bara linne. Kanske därför som jag har ont i halsen idag:( men så kan de gå:P

På fredag kväll åker vi till Helsingfors där jag skall passa på att träffa min rumskompis från Oxford. Kommer bli lite kul då vi inte snackat på år och dar:P

Nästa resa går ju hem:) På torsdag nästa vecka åker jag eller flyget går på fredag morgon, men jag får ta tåget från Kemi vid 22 tiden på torsdagen. Skall halvsova på flygplatsen. Känns taskigt att be T köra mig en 1,5 timmes bilresa enkel väg kl 5 på morgonen när det går ett tåg innan. Jag skulle kunna åka på morgonen, men då hinner jag inte checka in något bagage:( Kommer då anlända till flygplatsen 7.40 med buss och flyget lyfter 8.35. Trodde jag hade kollat upp det noga, men tydligen inte (flygplatsen i Kemi heter "Kemi-tornio" och är inte oulus flygplats som jag trodde. kan det bli mer likt mig??:P

Imorgon har är jag ledig på förmiddagen. Matias skall tillbaka till dagiset och jag skall ha sovmorgon:P Det skall bli ganska så väldigt skönt faktiskt. Undra hur jag kommer klara mig i England när jag skall upp så jätte tidigt på morgon och ta barnen till skola och dagis. Får snart komma in i rätt rytm igen. Bara 4 månader tills jag åker till England.

Oj jag höll på att glömma. En av dem som bor här i huset hade beställt sten att lägga på gårdsplanen och idag kom en traktor och drog ut allt så nu har vi en fin gårdsplan, men bår bil stod i vägen så jag fick flytta lite på den för att sedan flytta tillbaka. Kan ju säga att det inte blev något motorstopp idag inte och jag känner mig redo för en resa upp till mormor trots att jag inte kört på länge. Tur man har med Jesper, eller de kanske inte är tur, vet inte om jag vill att han skall köra:P Hehe nä skämt åsido. Jag tror det kommer gå toppen. Alltid skönt med någon i bilen. Skall bli kul att gå på bröllop också. Längtar så, problemet jag har nu är att jag inte vet vilka skor jag skall ha. Får ta en shoppingrunda när jag kommer hem och inhandla ett par bra skor. Det är det dumma med att vara borta. Man kommer inte ihåg vad man har där hemma. Jag tror jag har ett par skor som kan passa, men jag är inte helt säker. Så jag får väl se när jag kommer hem.

Nu skall jag skriva ett mail till min kära mamma och pappa och sen skall jag se om den där länken funkar idag till Iron man 2.

Kjam på er alla så ses vi när vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar