söndag 7 november 2010

Apotekarens julmust.

Fick min datasladd i fredags, men har inte hunnit vara inne på datan så mycket. Tack pappa så jätte mycket:D:D

Sitter nu och dricker julmust, apotekarens svenska skall de vara. Det kostade därefter osså. Hittade till svenskbutiken idag så jag fick ärtsoppa, mannagryn, majzena och lingonsylt och min efterlängtade färskjäst. Jag lyckades också hitta en diskborste som jag saknar något enormt. Den är en av världens bästa uppfinningar. Familjen här var helt chokade över vad de var för något. De hade ingen aning. Jag kan inte fatta att det inte finns uomlands.. Men men.. Det blir ett besök i den affären nästa helg med och sen blir det ett besök på ikea för att äta svenska köttbullar:D:D

Usch måste bara säga hur illa det är när man kan vilkn ordning de räknar borden på ett cafe. Jag har ätit där för mycket, men kan inte sluta. Jag tycker personalen och servicen är toppen, maten är skitgod och miljön är super. skulle kännas fel att gå till något annat ställe. Kommer ni till London så hittar ni mig nog på picadilly street, cafet "Calianto". Vet inte vilket nummer, men tror de är typ 40 eller däromkring. Personalen känner igen mig och känner mig ganska väl så vi snackar alltid sisådär 5 till 10 min om de inte är för mycket folk där. Idag åt jag kvällsmat där och jag snackade ett bra tag med en kille där.

Nu skall jag strax sova. natti på er alla hemma i Sverige:D

måndag 18 oktober 2010

Nytt jobb

Jippi:D Har fått nytt jobb. Börjar så fort som möjligt. vilket betyder på Måndag.. Jag lämnar denna familjen på fredag vilket skall bli lite tråkigt då barnen börjar bli riktiga goingar, men jag trivs inte så det får bli ett annat jobb. Ett annat au pair jobb. Två äldre barn, 20 min till centrala London. Känns som ett jobb för mig. Hoppas nu att detta blir ett bättre jobb. Det tro jag, känns så.

Nu är det snart dags att hämta Oskar. Skall bara fixa Emilijas naglar först. När han kommer hem skall vi börja måla våra trolldegsfirgurer som vi gjorde förra veckan. Vi hann ine måla dem då så vi får göra det denna veckan istället.. Nu blir det att byta kläder på Emilija och sedan går vi..

Kramar

måndag 11 oktober 2010

Min helg

Hej, Nu var det måndag igen. Känns knäppt att skriva då jag har en engelsk version av Mozilla Firefox och den stryker under allt jag skriver.

Helgen har varit toppen som vanligt. Har träffat Ida en massa. Började helgen med utekväll på yates's i fredags och sedan så sov hon här hos mig. Lördagen blev inte så långvarig med idag för jag gick på bio med en vän. Ni borde verkligen se "Life and death of Charlie st Clouds". Super bra film, jag grät lite i den...

På söndagen kom jag hem ganska set så jag hoppade i sängen direkt. Så jobbigt att jag är så trött hela tiden, men jag tror de är förkylningen som gör de. Kan ju knappt snacka ibland och näsan rinner hela tiden:( Irriterande, jag som ville gå på gymmet idag.. Har inte varit där sedan i Torsdags då jag gick dit fast jag kände att förkylningen var på väg att bli värre. Så fort den försvinner så skall det äntligen blir dags för gymmet igen, saknar de en hel del.

Imorgon skall jag se om jag inte kan skaffa mig ett bankkonto här, har ännu inte gjort de. Skall bara ta med passet och ett brev från familjen här.

Pappa kommer nu i veckan och det skall bli så roligt. Dock skall jag vara lite osocial då jag skall träffa ida på fredagkväll och så skall jag på intervju på fredagkväll och lördag morgon.. Har funderat lite på vad vi skall hitta på så det skall bli spännande och se vad pappa och Carina känner för att göra.

Nä nu skall jag ta mig en förmiddagsfika för att sedan stryka lite och sedan ta och hämta Emilija.

Kramar på er alla. Vi ses snart pappa:D

lördag 2 oktober 2010

Busy all the time

Wow, vilken vecka. Har inte haft tid till något alls. Helt sjukt:P Har inte ens hunnit vara på gymmet. Kan dock bero på att jag var i London onsdag kväll:P D åkte ju till Australien i torsdags och sen var jag ensam med barnen till fredag kväll och nu är deras mormor här. Hon har hand om dem i helgen emdans jag är och roar mgi i London, Kan inte fatta att jag bara sovit 3 till 4 timmar i natt, slår väl mig imorgon då jag skall på jobbintervju i en, kanske två familjer + ett servitrisjobb. Sen skall man hitta lägenhet osså, men de verkar inte vara det stora problemet. Det stora just nu är att jag måste skaffa konto på bank och sen att jag skall hitta ett jobb som klarar en lägenhets hyra som ligger på ca 150 pund i veckan här:O Dock kan du tjäna på ett jobb, som jag kan ha med så lite utbildning som jag har, ca 300 till 400 pund i veckan så det gör det hela lättare:P Men lite klurigt är de.

Jag kommer nog inte skriva mycket nu denna veckan då jag är ensam med barnen till fredag eftermiddag/kväll. Sen kommer D på söndag och då är det "normalt" igen. Jag har alldeles för roligt här för att hinna skriva något och sitter jag vid datorn så är det jobbsökande som gäller.

Wow de känns knäppt att skriva på svenska:P Har ju skrivit typ 10000 mail på engelska, borde ha något standard svar kanske, men jag tränar min stavning i Engelska iaf:P Och vet ni vad?? Jag har snackat i telefon med massa folk, kan ni fatta.. JAG TELE:P På engelska med:P

Oj måste bara säga, jag hittar i sömnen på flera av stationerna inne i London, coolt va:P Får fortfarande kolla på skyltarna på vissa ställen där man inte alltid åker, men annars vet jag vilket håll man skall gå på, hur det ser ut när man kommer upp från tuben, vilken gatan man skall gå upp på och vilken av de olika hållen man skall till:P

Nä nu får jag bege mig till Stationen så att Ida inte får vänta på mig. Vi tänkte gå till min favorit klubb:p Hehe:P Får väl se hur länge vi stannar, jag skall ju på intervju imorgon och hennes tåg går tidigt.

Måste bara berätta ett i-landsproblem som jag har kommit på: att skriva sms till en svensk och en engelsk person är super jobbigt. Man måste byta språk, Vi har kommit på att man kan ju skriva på engelska till båda, men om man kunde ha så man kan skriva både på engelska och svenska samtidigt vore toppen:)

Kramar på er alla. Detta var en snabb (lång) uppdatering av vad jag hittar på och för er som inte fattat det och om jag inte skrivit det innan (vilket jag har för mig) så åker jag inte till Australien utan jag skall hitta jobb här och stannar här ett tag.

Bamsekramar::D

fredag 24 september 2010

Naglar hit och naglar dit

Läste lite i min blogg nu.. Lite kul att jag i vart inlägg skriver något om mina naglar:P att jag fixar dem eller skal fixa eller hur jag skall måla dem:p Jag gillar mina naglar verkar de som:P

Hehe var bara tvungen att skriva de:P

Rom och Cola.. Nej tack

Idag var det Fredag och jag har varit ledig vilket var tur för usch vad jag var trött i morse. Under dagen blev det dock bättre och jag lyckades klara mig undan bakfyllan. Skall komma ihåg att jag inte tål Rom och Coca cola. Hade helt glömt bort hur jag blev när jag dricker de.. Tog ändå bara två glas.. men men så kan de gå. Det var iaf trevligt igår.

Idag blev det en vända till London och tillbaka. Snacka om att det är skönt att sova med pyjamas och inte bara mjukisbyxor och ett linne utan en riktig pyjamas (köpte jag idag).

Just nu håller jag på att fixa naglarna och skall snart se klart på ett avsnitt av Vampire diaries och sen sova. Skall bara välja vilket nagelack. Igår hade jag rosa och har tankar på att faktiskt bara ta ett ljusroda som knappt syns, men ändå frächar upp.. Måste nog köpa lite roliga färger sen för jag har typ bara vit och rosa och ett blå-lila.

Ida är inte här denna helgen så det får bli London själv imorgon. Skall passa barnen på morgonen och vid 2 tiden drar jag till London för att upptäcka fler gratis museum och bara fönstershoppa och drömma mig bort:P På kvällen blir det utgång som vanligt på helgen de är ju ändå lördag. Skall dock inte dricka rom och cola:P

Tänkte kanske gå till gymmet imorgon vid ett, men de beror lite på tid och sånt. Skall även passa på att se om jag inte kan hitta någon 3 butik, kanske skall ända till de då jag använder upp 10 pund i veckan på mobilen när jag skickar sms. Med 3 är det tydligen gratis, fast de kanske bara är abonnemang. Vi får se vad jag kan hitta. Börjar bli lite irriterad på att lägga ut 10 pund var fredag för jag inte har pengar på mobilen. Hann inte köpa någon idag heller:( så nu har jag inga pengar alls. Måste handla de innan jag går till gymmet imorgon.

Nu skall jag måla naglarna och då kan jag inte skriva. Natti på er alla. Ha en trevlig fredag och sov gott. Kramar.

onsdag 22 september 2010

Stannar här

Då var det onsdag idag. Mitten på veckan, men jag jobbar bara imorgon också.

Det var ingen rolig dag igår måste jag säga. Trots att jag gillar barnen här så var det för mycket för mig med två barn. detta har resulterat i att jag kommer förkorta min vistelse i denna familjen och söka ett nytt jobb, vem vet om det blir i en ny familj eller ett annat jobb. En sak är säker, jag stannar i London till hösten 2011 som jag sagt innan. Eller jag har iaf sagt att jag skall stanna utomlands till hösten 2011.

Ikväll blir det spa kväll, skall ju in till London imorgon och träffa en kompis. Skall nog måla om naglarna igen, har börjat tröttna på denna vita färgen nu så det får nog bli rosa, skall bara komma på vad man skall ha för kläder på sig:p Tror det blir en kort svart- och vitrandig klänning med ett par vita leggins, eller om det är kallt så skall jag ha en längre stickad tröja.

Har precis strukit upp det jag inte hunnit med i veckan. Tog inte så lång tid bara en timme. Sen har jag även förberett middagen. Jag har ju varit på gymmet på förmiddagen de andra dagarna. Igår passade jag på att simma lite på morgonen på sån aqua deep (2m) och sen på kvällen blev det en och en halv timmes gym, springa på maskin i 30 min och sen 50 floors på stepmaskinen och sedan lyfte jag lite vikter för ett avslut med 10 min power walk i 7 km/h. Sen gick jag hem från gymmet, tar ca 45 min.
Idag får det bli vilodag och imorgon på morgonen tänkte jag hinna med minst en och en halv timme på gymmet. Kanske skall springa lite längre och jobba lite i benmaskinerna. Vi får väl se.

Hoppas allt är bra i Sverige. Här har vi världens skönaste väder. Varmt och soligt. Så härligt. Lite blåsigt är de. Nu skall jag hänga tvätt och sens kall vi hämta Oskar.

Kramar

lördag 18 september 2010

Yates's

Då har man festat i London osså. Inte illa. På en klubb/pub med namnet (tittar på handen) Yates's. Hur trevligt som helst. Synd bara att sista tåget gick hem halv 12 för de var då började spela den bra musiken, den musiken so man hörde på Malta, vilka minnen man fick. Lyckades bara betala för en drink och lyckades få en kille att bjuda mig och min vän på två till drinkar. inte illa, målet igår var en drink. Kunde nog fått fler om de inte varit för att vi skulle gå. Jätte trevligt och roligt. Imorgon blir det att möta upp Elton på samma klubb och innan dess skall vi ha tillbringat en hel dag från 11 fram till 5 med picknick i Hyde park och lite till sevärdheter.

Äntligen idag fick vi äta våran jordgubbs cheesecake och vet ni vad?? Det var värt en veckas väntan för de var den godaste cheesecaken jag någonsin smakat. Mumisigt god, kanske blir en till imorgon, beror på om jag hinner få lönen innan jag åker in till London. Sen får jag nog ta taxi på vägen hem från stationen vilket kommer resultera i att jag går hem så jag kan spara de fem punden som de kostar.

Nu skall jag fixa naglarna och sedan skall jag nog sova öfr shit vad jag är trött, sov kanske 3-4 timmar i natt:P

Har hittills haft en toppen toppen helg. Kramar på er alla

onsdag 15 september 2010

Min roliga helg i London

Sorry för att jag inte lagt upp några bilder än, försökte lägga upp dem på Facebook, men det gick inte så bra. Skall göra ett nytt försök idag.

Jag har faktiskt inte haft tid att skriva igår för jag satt barnvakt igår och fick därmed åka till simhallen med barnen. tur jag varit där innan för att skaffa gymkort för jag hittade inte helt första gången och när barnen var med så körde vi lite fel, men kom snabbt rätt på de igen.

Här kommer bilderna iaf:

National history museum


Jag Backimham palace



En ekorre som kom och satte sig på Idas väska och ville krypa upp i hennes knä:P Lite coolt.


Jag Backimham palace


Ida på Picadilly circus


Här är där vi har gått. De ringar som ni ser är ställen jag vill till. De ringar som har ett sträck i sig är ställen vi varit på.


Jag på en festival med majs i handen. Den har parmesansmör p sig, super gott:P


Big ben


Favorit cafét som aldrig har Jordgubbs cheescake:P


Dum turist med två glassar. Ville ha två smaker i en så som man alltid har de, men fick två glassar istället:P

måndag 13 september 2010

Aj mina fötter

Nu skall jag strax gå och hämta Oskar. Hans kall ju hämtas vid 15.10 och klockan är nu 14.40. Fönsterputsarna är här nu och fixar fönsterna.

Jag skall lägga in bilder från London kväll. Skulle gjort det igår, men snacka om att jag var trött. Kunde knappt stå upp för att få på pyjamasen:p Mina fötter gör så ont idag. Skall strax upp och hämta gympaojorna så jag kan gå och hämta Oskar för när jag hämtade Emilija så fick jag svin ont igen. Tydligen har ida lika ont:P

På fredag så blir det pubben inne i London med Ida. Sjukt kul att hon är som jag. Snacka om att vi hade tur:P Jag har haft super kul i helgen och vi köpte även Londontröjor som vi skall ha på fredag:P Snacka m att vi skall vara turister. Blev bara att vi gick till naturhistoriska museetet och fastivalen igår, såg även big ben.

Nu måste jag gå, hörs mer ikväll med bilder.

Kram

lördag 11 september 2010

London

Idag är det mitt 201 inlägg, kan ni fatta.. Snacka om att jag blev nervös när Ea sa att hon inte kunde komma in på min blogg och trodde den var borta. Då var det nervöst värre:P

Till dagen. Haft en toppen dag i London med Ida, en tjej från Sverige som jobbar som au pair här också. Hon och jag gick på Oxford street och handlade ett par skor till mig på Primarkt. Sen begav vi oss till Picadilly Circus och tog en fika. Imorgon skall vi utnyttja så mycket gratis sightsing som möjligt. Får väl se om vi går vilse eller inte:p Blir spännande.

Nu är jag ganska trött så jag skall se X-factor och sedan gå och lägg mig. Hörs en annan gång.. BTW allt är toppen med mig:P

fredag 10 september 2010

Who's here??

Hi, I Just cheked who has been looking at my Blog and I saw that there is two people from Milton Keynes who likes to take a look. That's so cool if you ask me:P Think I'm a bit tired so I think all things are cool at the moment.

What I wanted to say was that if you'r an au pair or student in England or if you'r coming to England soon, you're welcome to contact me on my mail. It would be fun to meet some people. And for those who do not know, Leighton Buzzard is located about 30 min, with train, north of London and aproximetley 20 min drive from Milton Keynes.

Good night sweet dreames.

Fredagskväll

Hej alla.

Jag skall strax gå och lägga mig. Det har varit en lång dag. Har precis slutat stryka alla mina kläder, har lite kvar men min nacke börjar verka. Har strykit i nästan två och en halv timme. Dock gillar jag att stryka nuförtiden. Kan ni tänka er:P Jag är barnvakt ikväll till de små i huset som sover som stockar, var precis och kollade.

Idag har jag faktiskt varit och kört en körlektion. Kan ni tänka er:P Jag som snart har haft mitt körkort i två år fick hoppa in och ha körlektion:P Dock hade vi inte skylten på. Det började mer nervöst än när jag körde med D i söndags, men efter ett tag så kändes det bra. Det är inte så stor skillnad då man sitter på fel sida cokså så det blir liksom rätt på något knäppt vis i huvudet. Kan tänka mig att det är mycket svårare om man kör med en vänsterstyrd bil.

Idag var min sista jobbdag denna veckan så imorgon blir det sovmorgon vilket kommer bli helt underbart:) Längtat efter det länge nu. Lite jobbigt att barnen vaknar vid 6 och vi går till skolan kring halv 9. D tar dem till tio i 7, men sen är det mitt eller Js jobb. De ser ändå bara på tv på morgonen så de kunde väl ha vaknat kring 7 eller halv 8..:P Jaja man kommer iaf upp på morgonen.

Jag har precis sett på två avsnitt av Vampire diaries och jag tycker inte alls lika mycket om den serien nu efter att ha läst första två böckerna. Några saker som händer i första avsnittet kommer inte förrens i andra boken och sen saknar jag Meridith och Caroline skall inte vara vän med Elena längre + att Elena har ingen bror, bara en 4 årig syster och hennes föräldrar dog inte under sommaren utan de dog för tre år sedan.. Lite såna "små" saker man stör sig på och att Caroline inte blev biten av Daimon och att Elena och Stephan inte gillade varandra från början och att han var tsm med Caroline. Och att de bor hos sin farbror eller dyllikt när Stephan bor på ett härrberg (bästa översättningen jag kan komma på) och man inte vet var Daimon bor. Dessutom är det en tant som bor där. Och det är inte heller så många som dör i början för de är bara läraren, den hemlösa gubben och vicki (blir biten, men överlever som hon gör i serien också och blir knäpp i både bok och serie)

Oj vad mycket det blev:P Som ni förstår så är jag inte så glad i folk som gör en tv serie baserad på en bok och ändrar så mycket. Film kan jag förstå då man inte har så mycket tid till det med bara två timmar till förfogande, men en serie kan ju vara flera säsonger.

Nä nu får jag allt ta och sova.. Natti på er. I helgen blir det London för mig:D

Kjam

onsdag 8 september 2010

snabbt

Hej nu har J fixat min data. Så jätte snällt. Jag är van att skriva med a istället för ä och å så de går liute långsammare nu. skriver bara snabbt för jag lånar Ds sladd till hennes data då min inte funkar längre... Pappa, snälla:P

Dagen har bjudit på köttbullar och två väldigt trötta barn. Får se vad morgonen bjuder på. Allt är toppen och jag trivs jätte bra. Kramar på er alla

Kommer mer uppdatering imorgon..

söndag 5 september 2010

Ny bil, Fel sida

Wow, idag var jag och korde bil pa fel sida:P Det vars pannande och riktigt laskigt, men jag kom in i det valdigt snabbt typ efter forsta kurvan. Det som var konstigast var nog att ha vaxelspaken pa fel sida. De kandes helt fel och sen ar det ju alltid konstigt med nya bilar.

Har aven hunnit lasa ut den forsta boken av Vamipre diares. Ar nu inne pa den andra. Sa idag har jag hittills last ca 200 sidor pa engelska vilket ar mycket bra for mig. Jag har hela kvallen fri och tanker lasa massa mer. Bra att inte min dator funkar for da laser man mer. jag har ca 150 sidor kvar sa jag hoppas jag kan hinna lasa ut den imorgon och kan borja pa den tredje av fyra boker.

Jag kommer lagga upp bilder pa omrdadet m.m. sen nar jag kan gora de pa min data. Vill inte lagga in bilder pa denna datorn. Tur att det finns en extra data som jag kan lana. juste, J kommer hem pa onsdag vilket gor att jag nog far mitt nat da. Jag har blit ganska van vid att skriva pa detta tangentbordet nu, men de skulle ju vara skont att ha ett normalt Svenskt tangentbord. Det gar faktiskt lika snabbt att skriva har som att skriva pa mitt egna for jag tanker inte langre pa att jag inte har de tre sista boksatverna i det svenska alfabetet.

Nu skall jag aterga till att lasa for att sedan ata lite middag och sedan lasa lite till. Imorgon ar forsta dagen for Oskar och Emilija att ga i skolan och jag skall leda dem dit. Det blir aven min forsta dag hemma med Emilja ensam och forsta dagen som jag skall laga mat har. De har en gasolspris som ar ganska ny och jatte fin sa det skall bli kul att se hur man gor mat dar. Skall fundera ut vad vi skall ha for mat imorgon nu ikvall. Jag har en lista av allt vi skall ata som jag och D satte ihop i Fredags: Shepperd's pie, Sticky slamon (tror jag), lasange och kottbullar. Korttbullar skall vi ha pa onsdag eller torsdag da J ar hemma. Tror nastan jag vill prova Shepperd's pie imorgon, men vi far se vad D tycket.

Kramar pa er alla. Ni far ha det sa bra.

P.S Pa torsdag ar min forsta korlektion, tur man fuskade lite med att kora med D idag:P