onsdag 21 april 2010

The back-up plan

Dagen då min blogg slutade funka så kom jag på att jag skulle göra det roligare med att recensera filmer och tv-serier. Jag har ju lite tid att slå ihjäl ibland och då ser jag på film eller serier. Jag kommer att sätta betyg och lyssna nu för här kommer det konstiga. Jag kommer sätta ett "allt i allo" betyg som sammanfattar filmen i sin helhet, men för er som vill veta mer exakt så kommer jag att ha 5 olika kategorier att betygsätta så man kan hitta den film som passar en själv bäst.
Kategorierna är följande:
* Komedi (Får man tio här så har jag legat på golvet)
* Spänning (här ingår förutsägbarhet)
* Romantik
* Action (Om det händer mycket i den)
* Handling/plot

Skulle jag se en skräck så kommer jag sätta ett specialbetyg på den, vilket nog inte förekommer så ofta. Alla kategorier har en skala på 1-10 där ett är sämst och 10 bäst.

Min senaste film som jag såg var idag och det var rain man, men eftersom alla nog har sett den så tänkte jag berätta om en ny film som kommer ut den 23 april. Den heter The back-up plan.

Bild lånad från www.filmofilia.com

Huvudpersonerna spelas av Jennifer Lopez (Zoe) och Alex O'loughlin (Stan). Filmen handlar om hur Zoe har tröttnat på att vänta på den rätta och tar saken i egna händer. Hon vill ha en baby och ser till att skaffa en genom insemination. Dock möter hon Stan precis när hon lämnar kliniken och det är där som den romantiska biten börjar. Stan och Zoe börjar träffas. Inget går enligt planen i början, men efter ett tag så flyttar Stan in till Zoe och man får följa Zoe och Stans liv under de nio månaderna som hon är gravid. Stan får kalla fötter många gånger och en kille i parken hjälper honom att förstå innebörden med att ha barn både till det positiva och negativa. Detta hjälper Stan ända till han får nog.

Filmen var väldigt förutsägbar fast utan att vara tråkig. Det var lagom mycket skratt mixat med romantik. Jag tror de flesta, även killar, kan uppskatta denna filmen. Dock är det en tjejfilm. Alla kan tycka den är bra oavsett ålder eller civiltillstånd. En film jag tyckte var värd att se. Dock vet jag inte om jag skulle betala för att se den på bio, men som fredagsfilm eller bara en regndags film så är den toppen.

Jag ger den 7/10
Komedi= 6/10, man skrattade lagom mycket för en sån här film.
Spänning= 3/10, Den var väldigt förutsägbar
Romantik= 9/10, Det var trots allt huvudhandlingen
Action= 2/10, det var väl när han slängde ut kudden genom fönstret
Handlning/plot= 8/10, den hade en annorlunda handling som man inte ser så ofta


Säg gärna till om ni vill ha något om någon speciellt film eller inom någon speciell genre. Jag kan se igenom de mest tråkiga filmerna utan att somna så bara säg till så ser jag till att ni får veta vad jag tyckte om dem. Vill ni ha något tips inför någon kväll med tjejkompisarna så skriv en kommentar.

Kjam på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar