tisdag 6 april 2010

Ingen snö??

Hej alla nu är vi tillbaka. Vi kom igår kväll kring 6 finsk tid.Vi som hade klagat på att det fanns för lite snö i Åre fick oss en chock när vi kom hem. Här är nästan ingen snö kvar. Eller jo, men inte på vägarna och man ser hela trottoaren och man ser till och med asfalten på planen utanför huset. Helt otroligt. Nu får vi nog lägga undan pulkan för nu hoppas vi på att vi slipper April vädret.


Jag skall berätta mer om Åre i ett annat inlägg som kommer snart. Håller på att skriva det nu, men det är ju några dagar som skall sammanfattas. Dessutom har jag lite bilder, men de är ytterst få för vi jag glömde helt bort att jag hade kameran med mig. Det var så mycket annat att fokusera på.

Tänkte ha ringt mormor och morfar när jag ändå var i Sverige med mitt svenska kort, men självklart så hade jag inte så mycket tid till att göra det och när jag väl hade tid så tog jag det lugnt och sov eller bara relaxade.

Idag tänkte jag bege mig in till stan och se hur mycket pengar jag har kvar efter min shopping helg med syrran och har jag bra med pengar skall jag köpa mig de där byxorna jag tittade på, men som jag aldrig köpte.

Till helgen blir det jobb igen. K har jour på fredag och T skall nog hem till sina föräldrar. Det betyder att jag har Matias från fredag eftermiddag till lördag lunch. Inget jag är jätte sur över då jag är van och att ta hand om honom en dag sådär gör inget, men jag skall nog försöka, när jag kommer till England, att vara hårdare med mina ledigheter.

Nu skall jag äta min risifrutti manna och sen skall jag nog spela lite lär dig finska.

Ha en toppen dag alla. Kjam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar