onsdag 21 april 2010

Long time no see

Åh vad skönt att ah bloggen tillbaka. Jag har inte kunnat uppdatera på hur läge som helst och jag känner mig lite beroende även fast jag inte uppdaterar var dag, men nu har det gått för långt.

Jag hade skrivit ner någon bra stans alla som hänt under denna tiden, men självklart så tror jag att det pappret har hamnat i soppåsen som jag tog ut i förgår när Matias hjälpte mig städa mitt rum:P

Det har hänt en del, men ändå inget. I lördags var jag på en fest. Hade fått instruktioner om att det var en 60- och 70-tals fest så jag begav mig till stan och hittade en söt klänning som jag som tur är kan ha senare när det blir varmare. Det var nämligen någon som hade missat att berätta att det var 60- och 70-tals sportkläder man skulle ha på sig. Jag fick iaf låna kläder av hon som höll i festen när jag kom it. Jag såg ganska rolig ut, det gjorde vi alla. Vi gick till en klubb senare, men första gruppen blev inte insläppta så de gick till Ilona istället. När vi kom så gjorde vi ett nytt försök på första klubben och lyckades flörta in oss. Vi fick många blickar och många bjöd oss på drinkar. Så nu har vi bestämt att vi skall klä ut oss var gång vi går dit:P Här har ni en bild på mig:
Fast när vi gick ut så hade jag en gul keps på mig istället:P

Denna veckan har Matias varit hemma för att hans dagmamma har ledigt. VI har gjort massa med saker som idag tex bakade vi och han var jätte duktig på att göra "runda" bullar. Jag gräddade dem precis som han gjort och han åt upp en av dem direkt. Han åt faktiskt ingen deg alls, vilket jag är chockad över. Visst jag tog bort degklumpar som närmade sig munnen, men bara tre, fyra gånger. Just nu sover han och när han vaknar skall vi ut på promenad.

Jag kan inte fatta att jag snart åker hem över en helg. Det är ju mindre än en månad kvar. Jag har nu varit här i tre och en halv månad, men det känns som en eller kanske två. Tiden går så fort. Innan jag kommer hem skall vi hinna med att åka till Sweitz (stavning) och Helsingfors.

Helgen som kommer är jag helt ledig för K och T tar Matias med sig hem till Matias farmor och farfar. Det skall bli skönt med en hel helg för sig själv. Skall på ett avskedsparty för en tysk tjej som går/gick i min klass.

Jag har några bilder som jag skall lägga upp, men de är på min kamera som är där nere just nu. Bla på snön som är nästan helt borta trots att det småsnöade i lördags eftermiddag/kväll. Just nu skiner solen så fint som den gjort sedan i söndags och graderna är kring 4-5 i skuggan. Helt underbart väder om ni frågar mig. Dock börjar jag sakna värmen lite. Det är ju inte jätte varmt med 4-5 plus, men man har vant sig:P

Nu när jag fått tillbaka bloggen vet jag inte alls vad jag skall skriva så jag får tänka på de tills senare ikväll eller imorgon.

Kramar på er alla. Saknar er där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar