fredag 23 april 2010

Spa:)

Nu sitter jag framför datan som vanligt. K har nu åkt och alla andra är borta. Jag är med andra ord helt ensam och har det underbart med en spa kväll. Tänkte ta och hoppa i bastun lite senare bara för att få den där underbara spakännslan. Dock skall jag göra det först om 10-15 min då denna ansiktsmasken som jag har just nu skall bort. Tycker det är så skönt med ansiktsmasker. Man känner sig som en ny människa i ansiktet. Normalt sett så brukar jag göra min egna med honung, olivolja och havregryn, men idag fick det bli en köpt. Den värmer upp huden och drar ut skiten. Helt underbart. Till detta har jag gjort lite kräftskärtsbullar (hemmagjorda bullar).

Innan idag var jag och en kompis, Laura, och jumpade. Vi gick på något som hete Zumba. En ganska gammal träningsform i de latinamerikanska områdena, men en ny form här i norden. Det var hur som helt helt underbart och skönt. Jag blev genomsvett och det känns en del i benen, men det var ändå jätte kul. Jag gick därifrån med ett kort som räcker till tio gånger. Dock är Zumban på onsdagar (då K har sin Zumba) och fredagar. Fredagarna är ju toppen om det inte hade varit för den sakens skull att jag inte är hemma på fyra fredagar i rad nu.. Har massor att göra var helg framöver, så jag tänkte prova på spiningen. Lite jobbigt när man inte förstår vad de säger, men man ser ju vad de gör. Dessutom har jag lärt mig mer finska idag så det lönar sig. Jag har börjat tröttna på min vardagliga joggingrunda, så det är skönt med variation. Där fanns även andra jumpapass som jag kanske provar. Man känner sig så mycket frächare och piggare efteråt.

Vi gick iaf till en pub här i stan efteråt och tog varsin cola. Inte helt fel de, men här hemma blir det vatten just nu. Skall ju få den där nya klänningen jag sakll ha på bröllopet i maj att sitta fint:)

Nej nu får jag ta och gå och sätta igång bastun.

Imorgon blir det avskedsfest för en av tjejerna i klassen och senare ikväll blir det american pie maraton:P

God natt på er alla och kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar