onsdag 7 januari 2009

Engelska glosor tävling

En dag kvar av jullovet sen börjar allt igen. Jag som ville hinna åka skidor en gång till innan skolan började:( Får väl åka någon dag när man är ledig:)

Just nu sitter jag och försöker övertala mig själv att det är viktigt att göra min engelsk läxa... och att jag bör börja på den idag då vi har förhör imorgon 8.20... Blir lite trött på lärare som lägger ett förhör sista dagen i skolan, sista lektionen innan jullovet (historia prov) och såna som lägger det första dagen, första lektionen (eng förhör) Massa onödiga glosor som jag ändå inte kommer använda mig utav... Som t.ex. Awe...

Den som lyckas, utan att kolla upp vad det betyder (Awe), gissa rätt på vad det är kommer jag att ge personliga tips på en bra vardagsmake up och får en gratis make up produkt. Jag jobbar med kosmetika och har gått kurser om hur man lägger make up. Är det en kille som gissar så får jag komma på något annat "pris". Tävlingen pågår fram till och med söndag.

Jag tänkte också passa på att skriva frågor till barnmorskan och till de olika politiska partierna om hur de ställer sig till frågan angående abort. Måste ju snart bli klar med hemsidan till projektarbetet. Jag och pappa snackade igår om hur man kunde förbättra sidan så jag har planer på att ha kvar den till även efter att projektarbetet är klar. Därför skall jag fixa så man kan lägga in egna frågor och svar och sånt. Men nu först så kan man bara svara på vad jag och Elisabeth har tänkt lägga in för frågor. De vi fick när jag var på Nyvångskolan och presenterade projektet. Det blev massvis med toppen frågor:) Blev jätte glad. Kan passa på att tacka dem som gick i den klassen. Det har varit till stor hjälp.

Det går inte många nätter utan att jag drömmer och just i natt så drömde jag om ett förslag som jag fick av Stoffe här om dagen. Han hade en tanke att man kanske skulle bygga en lägenhet ovanför hans pappas garage.. Kanske inte en helt dum idé, om man har pengarna till det. Iaf så drömde jag om det inatt och om hur det kunde se ut. Jag såg framför mig vita väggar med sidobjälkar som var mörka och som stack upp ur golvet upp till taket. Ett vardagsrum och kök i ett med en sån bänk utan något ovanför som delade av lite. Badrummet skall vara stort och ha en bubbel badkar. Sovrummet skall ha spegeldörrs garderober, helst en gå in garderob. Det skall vara ljusa färger inte för ljusa dock, typ cappuccino färger. Det var i stora drag hur jag hade tänkt mig det :P

Nu skall jag nog ta mig en titt på engelsk läxan igen och se om jag kan få in något mer ord i huvudet :P

1 kommentar:

  1. Varför är det bara massa olika symboler istället för text? Ska det vara så eller är det min dator som det är fel på? :S

    SvaraRadera