söndag 11 januari 2009

Knuts balen

Hej. Varför jag inte skrev igår var ju för att jag var på Knuts balen:) Det var mycket roligt.

Först på morgonen så åkte jag till mamma i stallet och gav henne två nycklar till vårt förra hus. Sen stack jag hem och sminkade mig. När jag var klar ca 11.00 gick jag ner och kollade om Carina var färdig så vi kunde åka till frisören. Väl där, hos Carinas mamma som är frisör, fick jag en jätte fin håruppsättning:) Trodde inte man kunde göra så mycket med de korta håret som jag har, men tydligen kunde man det:) tur för mig:D

När vi kom hem från frisören så var kl så mycket att det var dags att klä på sig klänningen med lite hjälp från syrran:) Sen hade jag värsta dilemmat om jag skulle ha axelband eller inte då klänningen var liiiiiite för stor, men inte mycket så det blev inga axelband. Sen bar det av till balen.

De hade sagt att vi skulle vara där vid halv fyra då jag skulle invigas, men allt börjar egentligen vid halv fem. Jag har aldrig varit på grand hotell och blev chokad över hur fint det var:) Vi kom innanför dörrarna och jag började genast bli nervös:P När vi kom upp till gröna rummet så fick vi reda på att vi inte hade behövt komma förens vid fyra och kl var nu tjugo över tre... Pappa och Carina tog var sitt glas vin och jag lite vatten, sen gick vi en runda och kollade in stället...

När klockan började närma sig fyra gick jag in i rummet där alla vi som skulle bli invigda skulle sammlas. Där inne fick vi champange och instruktioner om hur vi skulle göra nhär vi gick fram till podiet. Vi tjejer skulle ut sist vilket betöd att JAG var sist ut av ALLA!!! Det ända som var possitivt med det var att jag kunde se hur alla andra gjorde innan mig:)

Först så började åldermannen att rabbla alla som hade dött under 2008:( tog kanske 20 min... Sen var det alla som skulle ha guld och silver duva.. tog sjukt lång tid och sen skulle killarna upp och SEN var det vi tjejer.. När jag skulle upp så började jag med att knappt komma ut från min plats, sen visste jag inte hur jag skulle hålla pappa i handen och sen var halsbandet jätte tungt och sen var bägaren med vin sjukt tungt... Men allt gick ändå jätte bra och nu är jag emd i Knuts gillet:)

Efter invigningen så var det dans och sen middag. Maten var jätte god och jag hade jätte bra sällskap till bordet (pappa mittimot mig:P) Sen var det dans igen och jag dansade med pappa, två danser.. Det var helt okej fast lite pinsamt:P Jag kan verkligen inte dansa mer än vals:P

Jag tyckte det var jätte kul och jag fick ju klä upp mig så fint:)

Idag skall jag bara at det lugnt och imorgon får jag träffa Stoffe igen:D


Jag hade ju en tävlig i eng. Ordet "awe" ville jag veta betydelsen utav.. Det som var mest likt gissat var oro som är en synonym till vad ordet verkligen betyder.. Det betyder Skräck. Det betyder att Andréa som gissade på det kommer att få ett tröst pris:) Jag skall försöka ha lite små tävlingar här där man kan vinna lite saker då och då.. Så gissa på:)

Ha det toppen bra:) Kramizar

(Bilder kommer sen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar