fredag 11 juni 2010

Gul vattenmelon

Nu sitter jag här i sängen och njuter av en gul vattenmelon och ledighet. Matias åkte med k och T till Ts mamma och pappa. K kommer hem på söndag och T kommer tsm med Matias i veckan om jag inte förstod det helt fel. Jag kommer alltså vara helt ledig i flera dagar. Jag har redan lite abstinens, men de går nog över. Skall bli skönt med sovmorgon imorgon efter alla tidiga mornar.

Igår kom Matias in till mig vid 7 och ville att jag skulle leka. Jag satte på mumin i sängen och kröp ner under täcket en timme till. Hehe mumin kan rädda en morgon:P

Idag var vi på en lång promenad, två timmar, runt här i Kemi. Matias var duktig och gick i nästan en timme och en kvart allt som allt med några stopp i vagnen. Det var en mamma som kollade knäppt på mig när jag tog upp Matias från vagnen och ställde honom på marken och sa att han nu fick gå en bit trots att han skrek att han ville tillbaka till vagnen. Saken är den att han höll på att somna och jag vet inget som är värre än om Matias får sova 10 min på förmiddagen. Han tar då minst en och en halv timme till två timmar på sig att somna när det väl är dags och sen sover han bara en timme och är jätte dunder trött på kvällen istället. Ända sättet att få honom att hålla sig vaken är att låta honom gå. Han lugnar ner sig efter en minut och springer glatt runt. Den där mamman skall inte kolla så när man inte har någon aning om varför man gör så. Vi gick iaf vidare när Matias lugnat ner sig och hon försvann bakom hörnet.

Jag har även hunnit med lite Zumba idag. Inte helt fel. Jag tycker det är så roligt att gå dit och jag skulle vela gå dit alla dagar i veckan, men det går ju inte. Nästa vecka kan jag gå dit på tisdagen vilket jag annars aldrig gör. Däremot tror jag att vi åker på fredagen så då hinner jag inte gå. Ks Zumba är ju på tisdagar och onsdagar så det krockar, men jag får som sagt nästan alltid gå på fredagen:)

Nu skall jag se klart på Buffy. Kan inte förstå hur trött jag var innan idag. Jag var så trött att jag stängde ner Buffy när det var mest spännande och gick in och la mig i två timmar hos Matias. Somnade på två röda och kände mig jätte pigg när jag vaknade. Det var väl behövligt.

Juste, jag har laddat upp med glass inför helgen. Har två paket med 6 st glassar i var + ett till med 4 glassar. Kommer bli en toppen helg:)

Ha det toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar