tisdag 29 juni 2010

Resa


bara en massa resande alltså, aldrig sätta din fot någonstans o stanna där??

Detta var en fråga jag precis fick.

Resa är ju allt. Jag kommer ihåg min första resa till Spanien. Iaf den jag kommer ihåg. Den gjordes med syrran och pappa. Vi sov i lägenheten bredvid farmors. Min syrra tappade en tand under resan också fick honom en sailermoon målarbok. Jag fick ett läppstift. Även fast jag inte kommer ihåg så mycket så kommer jag ihåg att jag älskade det. Den godaste lasagnen jag ätit fick vi på planet ner till Malaga. Att sitta på flyget och komma till en ny plats med nya människor och ny kultur. Kan det bli bättre. Efter det så har vi rest en del. Jag har varit i Spanien massor med gånger, mest med mamma då vi kört lastbilen med hästar ner så vi har fått se både Frankrike och Tyskland. Det roliga med lastbilen var att man fick se ställen som man normalt sett inte ser på sina semestrar. Jag har alltid gillat att åka bil och lastbil var inte värre. Här kunde man ju se på film och sova gott i liggande ställning fast vi körde. Jag följde därför med mamma till många ställen i Sverige och till Spanien. Jag var även med Rune till England en gång.

Jag är helt enkelt besatt av att resa. Jag har bara varit i dessa länderna hittills om det räknas att man kört igenom och stannat på en bensinstation i minst 10 min för det är mitt krav för att det skall räknas:P

Norden:
Svergie
Norge
Danmark
Finland

Europa:
Tyskland
Österrike
Schweiz
Nederländerna
Belgien
Frankrike
Luxemburg
Andorra
Spanien
England
Malta

Afrika:
Marocko

Till denna listan kommer förhoppningsvis även, Australien, Nya Zeeland, Grekland, Usa, Canada, Argentina, Tanzania och Cuba. Dessa är några av alla länder jag vill besöka.

Jag kommer nog alltid vara en sån som slösar mina pengar direkt, men är det något jag kommer lägga mina sista slantar på så är det resor. Man kan lätt hitta billiga resor och är man ung som jag så kan man alltid ta in på något billigt vandrarhem eller dylikt. Det är sen när man blir som pappa som man börjar bli noga med hotellen, men skall man resa med honom och ha den standarden så är det skönt att han betalar:P Nä men sen när man får familj och sånt så kan det vara trevligare med lite fina ställen, men de är inget som skall stoppa mig från att resa.. Det finns alltid tält som man kan bo i:P

Nä nu får jag nog ta och sova. Hade lite problem med Matias nattning, men tillslut somnade han. Det var säkert bara för jag skrev att det brukar gå så bra i förra inlägget:P

Natti på er alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar