söndag 6 juni 2010

Otrolig utveckling

Hej, Imorgon börjar jag jobba på dagarna också. Då kommer Matias vara hemma hela tiden och vi skall ha så roligt. Just imorgon tänkte jag mig att vi skall baka lite, om vi har saker hemma till det, sen skall vi gå på promenad till vattnet och lekparken. Om vädret tillåter det så skall vi ha spenatpankakor i parken och sen får Matias sova i vagnen. Man det beror som sagt på vädret. Skall ju blir kring 13 grader, men iaf sol. SÅ synd att vårt vackra väder har försvunnit. Såg en kommentar, från en som bor här i närheten, på facebook innan. han skrev att det är finsk sommar nu och att skillnaden är att när det är 3 plus så snöar det inte. Regen hade vi idag, men de var bara lite.

Det är så roligt nu. jag kommer ihåg när jag kom hit och försökte leka kurragöma med Matias, men det gick ju inte alls. Idag har vi lekt det hur länge som helst:)
Otroligt hur snabbt han utvecklas. Nu kan man låta honom gå upp och ner för trappan utan att man hänger som en hök bredvid honom, han dricker ur vanligt glas utan hjälp och äter fint med sked och gaffel. Han går jätte långt utan att klaga och han ber om saker istället för att bara skrika. På bara 5 månader har allt detta hänt:) Otroligt.

Nu skall jag se ett till avsnitt av Buffy och sen blir det sängen för mig. Jag skall vara uppe och hoppa kl sju imorgon, det var ett tag sedan man gick upp så tidigt.

Natti på er alla:)
Kramar



1 kommentar: