onsdag 7 juli 2010

Brudklänningar i massvis

Alla som känner mig vet att jag kan kolla på klänningar i timmar, speciellt gå till en affär och prova massor med fina balklänning och sen springa hem till pappa och fråga om han kan köpa den till mig trots att jag vet vad svaret alltid blir- nej om han inte är på riktigt bra humör och känner sig snäll:P Har dock bara lyckats få en klänning och de var för att jag fyllde år någon månad senare, men de är alltid något. Jag kommer nog inte sluta försöka:P

Iaf, till saken, alla (nästan alla) tjejer har väl drömt om sitt bröllop och funderat på hur det kommer bli. Jag tillhör nog någon av dem som drömmer ofta om mitt och gärna skulle vela ha 1000 chansen att få gå längs med altargången i kyrkan. Dock bara med en och samma kille:P Jag är nog en av de som drömmer massor om min klänning och kan kolla runt på nätet efter min dröm brudklänning, men även allt runt om så som färgtema, vad tärnorna skall ha på sig, hur menyn skall se ut och bordsplaneringen. Vilka lekar man skall ha och sånger, vilken kyrka, festlokal och det viktigaste av allt, hur mycket det får kosta. Jag har gjort flera budgetar på flera olika hemsidor och alla slutar kring 350000 ikl bröllopsresa. Tar man bort den och lite annat "onödigt" (som det kommer finnas mycket av på mitt bröllop) så blir summan ca 150000 om man räknar med ca 100 gäster. Jag räknar med ca 50-0 från min sida så man får väl se hur måna min kille har. Hittills har jag ju varit bra på att hitta killar med stora familjer:P

Förresten, vet ni hur svårt de är med bordsplacering. Jag gav upp efter ett tag, men känns som om att även om jag gifter mig när jag är 35 så kan det löna sig att ge sig på de så fort som möjligt för de kan ta år:P

Sen är det så svårt dör de där vilket transportmedel man skall ha. Det beror ju mycket på vilket väder det är för är det fint vill jag ha häst och vagn, är ju uppvuxen med hästar, annars vill jag ha någon jätte fin gammal bil.

Men ännu är det långt kvar till mitt prinsessbröllop. Alla som trodde jag var förlovad eller dylikt efter detta inlägget kan andas ut. Jag är fortfarande singel. Skall ju hitta någon rik godsherre i England:P

Vad jag ville komma till med detta långa inlägg om mitt bröllop var att jags kulle sett sista avsnittet av Angel säsong 4 idag, men vad gör klännings- och bröllopsälskaren Micka? Jo hon sätter sig med datorn i knät och kollar på 1000-tals brud- och tärnklänningar. Kunde inte sluta förens jag insåg att klockan var halv 12 och jag suttit här sedan 21.00. Dags att sova med andra ord, men jag lyckades hitta 120 klänningar som är helt underbara. Här nedan har ni den klänningen som jag gillade i flera månader innan jag hittade en annan form på klänningarna. De två sista är mina favoriter efter dagens letande. Sen har vi två alternativ till tärnklänningar. Även lite alternativ på släp för de skall jag ha:P

Den första här passar bäst till färgtemat jag tänkt och stilen:


Släp:








Den jag tyckte var finast fram tills för någon dag sedan:


De finaste:




Tror de har gjort ett reducerings misstag på killens ben:



Jag märkte att alla är axelbandslösa, men jag vet ännu inte vilken modell som skulle passa bäst på mig, halterneck, axelband eller axelbandslösa. Funderar lite på tunna, tunna axelband eller riktigt breda.

Natti på er alla Nu är klockan kvart över 12 här. Natti



Alla bilder utom tärnklänningarna är lånade från en brundklänningssida (klickbar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar