onsdag 28 juli 2010

Fyra väskor?!

Snart ses vi. Idag är det onsdag och det betyder att det bara är 5 dagar kvar tills jag ser Erika och Pelle. Skall bli så roligt. Det var ju 8 månader sedan man träffades sist och det var på Malta. Kul att få se Stockholm också:) Pappa kan tydligen köra mig ner från Stockholm, men då måste jag stanna till söndagen och det känns lite dumt att bo hemma hos dem i så många dagar så jag tror jag tar tåget hem innan och får träffa syrran lite på egen hand. Vi får helt enkelt se hur det blir. Det ju hela 5 dagar till måndag och 11 dagar till nästa söndag.

Idag har jag packat. Skall packa om allt imorgon för jag är inte nöjd med ordningen. Har blivit att jag har lagt lite här och lite där. vill ha mer ordning så att jag lätt hittar i Stockholm och lätt kan packa upp när jag kommer hem och även så jag ser vad jag inte skall ha med till England.

Köpte en ny väska idag. har måtten för kabinväska. Har alltid hatat de som kommer med en sån väska som tar super mycket plats, men jag måste säga att en sådan väska kan vara guldvärd. Om jag kan ha den till England så kan jag få ner ännu fler saker vilket vore toppen. Så att införskaffa en sådan var bra. Dessutom hade jag aldrig fått plats utan en extra väska. Jag har just nu 4 väskor som är ordentligt packade. Kommer få ner det jag har kvar i dem, men det kräver att jag packar om lite. Blir jobbigt på tåget med fyra väskor, men två har hjul och en har axelrem. Den sista är min pjäxbag. Den är super för där får jag verkligen ner ALLT. Dock har den varken axelband eller hjul och handtagen är inte de bästa för att bära långt, men det skall nog gå bra ändå.

Så morgondagen består av packning och sen massage på eftermiddagen. Skall bli skönt för det känns i ryggen att det var ett tag sedan. Måste verkligen kolla upp det så fort jag kommer till England så jag kan få massage där med. Efter en så här lång dag krävs massage:P

Matias vaknade strax efter 8 vilket var skönt för då hann jag sova ut lite. Vi gick in till stan på förmiddagen och handlade väskan och sen sov Matias tre timmar och jag packade under tiden efter lunch. På eftermiddagen får jag sms från K om att hon kommer vid fem. Inga problem tänker jag. Maten blir klar vid fem, fisksoppa, ingen hemma mer än jag och Matias. Strax efter fem kommer T hem och går ut för att spela tennis. Får samtal från K om att hon stannar länge, inga problem från någon sida. T kommer hem och jag slappnar av, tror jag skall få fem min iaf och T sticker ut igen, men innan dess bytte han bajsblöjan:D:D. Klockan blir halv åtta och vi äter kvällsmål, tar på pyjamas och allt. När Matias ligger i sängen kommer K hem och säger natti och nattar honom. T är ännu inte hemma 23.07. Lång dag. Tur man har semester en månad nu. Jag tycker det är super kul att vara med Matias, men långa dagar är jobbiga. Denna veckan förstår jag att de vill utnyttja var sekund de har mig här och jag är med på de. Som sagt jag har semester i en månad sen. En dag med så här många arbetstimmar gör inget, men lite mumin blev det ändå. Nu på kvällen vid halv 10 så fick jag ett ryck att ut och springa. sprang senas i fredags eller var det kanske söndags. Iaf så tränade jag Zumban i måndags, men det var ett tag sedan nu så det kändes skönt att komma ut, speciellt efter idag.

Det märks att Matias är två år. Allt skall gå som han vill och han testar en hela tiden. Jag försöker hålla mig till samma rutin var gång något händer. Lägger han sig på marken så gör jag på ett vis och vill han inte byta bajsblöjan gör jag på ett annat. Jag tror det gör mycket att man är konsekvent och att man inte böjer sig en enda gång får då inser det att det går och att de kan få som dem vill. Sen är det ett ställe som han alltid får välja åt vilket håll vi skall gå och det tycker jag är viktigt att han får välja ibland och får använda sin vilja. Att han får som han vill också så han ser att även det går.

Nä innan vi går in på barnuppfostran och råd från en 19årig au pair så skall jag sova. natti natti på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar