söndag 11 juli 2010

Dear John.


Jag såg nästa "the notebook" igår. Dear john heter den. Super bra film. Gjort av skaparen till "the notebook". Den kommer garanterat bli lika känd.

Släpptes: 24 Januari 2010
Huvudroll: Amanda Seyfried (Savannah) och Channing Tatum (John)

Den handlar om Savannah och John. John är en militär och är hemma i två veckor. Han pappa är autistisk och samlar på mynt. Detta har gjort att de inte snackar så mycket. En dag så möter John Savannah när han räddar hennes väska. Det är här en resa på flera år börjar. Savannah, en glad och pigg tjej blir förälskade i den supersnygga John och romansen pågår i två veckor. Efter ett bråk skriver John ner ett brev på en gammal vattenräkning. Det är det första brevet utav många. Under hela det året som John är borta skrivet de vad de gör, tänker och känner.

När world trade center rasar ber Johns befälhavare alla att stanna längre. John hinner hem om för att träffa sin älskade Savannah, men måste fara tillbaka efter ett svårt beslut. Breven kommer mer och mer sällan. Två månader har gått sedan det sista brevet kom från Savannah. Det tär på dem båda att inte ses och Savannah har gett upp. Hon är nu förlovad.

John stannar i militärer i flera år till och blir hemskickad en dag efter att ha fått mycket tråkiga nyheter. Han åker för att hälsa på Savannah.

Nu skall jag inte avslöja mer. Ni måste verkligen se den. En helt underbar film med skatt och tårar precis som i "the notebook". Ingen kärleksfilm slår den, men denna kommer strax efter på en andra plats.

Jag har ju min "skala" som jag bedömer ifrån, men med denna filmen säger jag bara 10/10. Den var helt klart den bästa filmen i år. Skådespelarna var toppen och manuset går inte att beskriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar