onsdag 10 februari 2010

100 inlägg

Hehe såg det idag att jag har skrivit 100 inlägg sedan jag startade bloggen. Kanske inte så många för en storbloggare, men för mig är det många. Jag som skulle fira det med något speciellt.. Jaja tur det blev semlor igår då så firade jag utan att veta om de:P

Idag har varit en bra dag. Jag hämtade Matias vid tre och kom hem 20 i fyra. Mötte K precis vid brevlådorna. Gick ovanligt snabbt idag, men det var nog för jag nästan tvingade Matias att sitta i vagnen en bra stund iaf. Han gick kanske 500 meter allt som allt. Vilket är ganska bra för en så liten kille.

Väl hemma så säger vi adjö till K som skulle till Rovanemi och påbörjar maten som idag blev köttfärssås med penne pasta. Fick en kommentar av T som uppskattades. Han tyckte nämligen det var en bra idé med svamp i såsen:P Hehe roligt, för det är ju något som vi alltid har haft i vår köttfärssås. Mamma hade ju även sparris vilket gör det så mycket godare. Dock blev inte denna lika god som mammas för jag lyckas aldrig få såsen att bli så där tjock och god..

Efter de så har jag sett efter Matias tills 10 över åtta då jag la honom att sova. Han somnade ganska så snabbt.. Halv sov vid 5 över och 10 över så gick jag ut och då skrek han till en gång och sen var han tyst och har varit det sedan dess.

Blir inte så mycket uppdatering när det inte händer så mycket.

En sak som jag tänkte på när jag gick med vagnen innan idag på väg till Matias. Jag har ju nämnt innan att folk nog tror jag är mamma till Matias när jag går så med honom för det är inte så vanligt att det finns Au pairer eller barnflickor här utan antingen är det mamman, pappa eller någon mormor eller farmor som hämtar barnet från dagis. Folk verkligen stirrar. Idag var värre än innan. Jag lider med unga mammor. Många gånger så önskar jag att jag kunde finska så man vet vad de säger för när jag snackar svenska med Matias så tror jag att de förstår att jag inte kan så bra finska eftersom de inte är finlandssvenska jag talar. Jag skulle nästan ha velat sätta en stor skylt med texten Au pair på barnvagnen idag när två stora gäng med ungdomar kom förbi.. Fast det är lite kul också att lura dem:P Svårt att förklara varför, men ändå:P

Nu skall jag se på andra avenyn och förhoppningsvis lista ut vem som våldtagit Liv, vilket man säkert inte får reda på. Syrran tror att det kan vara Marcus och jag håller med speciellt efter att ah sett förra avsnittet då Marcus alltid betedde sig konstigt så fort ämnet kom på tal.

Spännande:P

Natti på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar