måndag 8 februari 2010

Många steg för en liten pojke

Då sitter man här igen..

Jag har just nu lite ledigt då Matias skall spendera tid med T. Han gör inte det så ofta nämligen.

Matias var sååå duktig idag och gick nästan hela vägen hem från dagmamma. Det är nästan två km, men han gick iaf en km. Inte illa för en grabb på dryga 1,5 år. På väg till dagmamman så stannade jag till och köpte mjölk och ost till pajen. Stod länge och funderade för jag hade bara 3 euro och 15 cent, men när jag äntligen hittat vad jag skulle ha för 3 euro och 5 cent så skulle jag betala och lämnar fram alla pengar jag hade utom 10 cent. Får sen tillbaka 1 euro och 5 cent och ett kvitto. Tar det och går. Snacka om att man inte säger något. Här sparade jag ju 1 och 5 euro på att hon inte kunde matte:P

Vi var och handlade idag.. Skulle bara ha lite yoghurt och mjölk. Kom hem med tre stora kassar:P som det kan gå, men nu har vi så det räcker ett bra tag. Det är otroligt vad frukt och grönsaker kan gå åt:P

Här så äter K sin mat och tar oftast en frukt efter. Jag som nästan aldrig åt varken grönsaker eller frukt innan har plötsligt börjat äta frukt lite då och då och grönsaker till maten och tom vegetarisk mat och tycker allt är gott och behövligt. Man ändrar sina vanor snabbt.

Nope... nu skall jag kolla in lite andra bloggar och sen skall jag ta och kolla klart på alias avsnittet som jag kollade på innan idag.

Kramar på er alla

2 kommentarer: