måndag 1 februari 2010

Risifrutti.. Mums va gott:)

Då satt man här igen, har ju hunnit skriva en del inlägg idag, vilket är roligt. Det är så kul att se att jag får fler och fler besök var dag på min blogg. Tror de har att göra med att jag är au pair, Har ju något "vettigare" att skriva om.

Nu på eftermiddagen så har jag börjat se på Blue lagon (ettan) och så var jag och T precis i affären. Handlade inte ås mycket men lite.

Jag kommer ihåg när jag var liten och man skulle på utflykt och fick med sig en risifrutti. Gu vad jag älskade dem. Det gör jag fortfarande, men vad jag ville berätta var om ett minne som jag har från när vi satt i utkanten av skogen på spåret i lågstadiet och fikade. Jag satt med min risifrutti och en kompis till mig satt med sin. Hon hade med sig en jätte god saft, tror det var svart vinbär, som hon bjöd runt på. Vad jag var smart och gjorde var att när jag fick den så hällde jag i den i min risifrutti. trodde det skulle bli godare, men så var inte fallet. Fick bara en äcklig risifrutti som jag fick hälla ut. Jag är så bra på att mixa saker så som pizza med kola sås m.m... helgalen om ni frågar syrran:P

Iaf så köpte vi risifrutti idag och jag märkte hur många sorter det finns. Helt sjukt. Allt från "orginal" (som det står på förpackningen så man vet vilken man skall ta) till de med låg fetthalt, låglaktos och annat. Knäppt. Självklart är det bra att det finns emd tex låglaktos, men ändå...

Jaja, nu skall jag leka lite med Matias och sen se klart på Blue lagon och jul i Kapernaum.

Kjamar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar