tisdag 9 februari 2010

8 minus och leggins.. Galen

Hej. Idag är det tisdag och det har varit en dag med mycket promenad och stress:P

Började dagen med att vakna vid sju och faktiskt ligga vaken i sängen till nio då jag insåg att jag var tvungen att gå upp. Slutade med att jag gick upp vid 20 över nio och fick som vanligt stressa iväg. Skolan började kl 10.15 och jag fick snabbt i mig en risifrutti och insåg att det bara var 8 minus. På med tre par leggins och en längre tröja. Det fick duga för idag. Jag verkligen älskar min långa vita tröja (kommer bild någon dag snart) som jag köpte på Vero moda med Ewe innan jag åkte. Det är en Only tröja och räcker precis nedanför rumpan. Helt perfekt för idag. Ett par vita knästrumpor och högklackade stövlar till de. Synd jag inte har någon bild, för detta är verkligen min favorit outfit. Skall se om jag kan ta en imorgon.

Som ni märker så blir jag bara mer och mer van vid kylan då jag aldrig skulle få för mig att gå ut med bara leggins och linne med en tröja och jacka ovanpå. Inga termobyxor och det tar ändå 20 min till skolan:P Sjukt vad man anpassar sig.

I skolan så började vi på att faktiskt agera våran pjäs, men jag vet inte om det blev bättre denna gången för vi gjorde om allt vi sagt förra gången. Vi får väl hoppas det blir bra tillslut. Jag var tvungen att gå lite tidigare för att hämta Matias, men glömde bort tiden så jag gick bara 15 min tidigare:P De andra var i full gång då så jag hoppas de kom på något vettigt. Nästa vecka har vi en lektion på tre timmar och en som är nästan hela dagen.

Efter skolan så sprang jag hem och tog barnvagnen för att sedan gå till dagmamman (20 min) och sen hem med Matias.. Tog ca 1 timme och 10 min dag då Matias gick nästan hela vägen från affären och hem själv. Han var jätte duktig, men när jag inte kunde känna mina fötter längre så satte jag honom i vagnen och sprang hem fast han inte ville sitta där.. Tog inte mer än en min så insåg han att han var rättså trött. Ibland skall man ha tur.

Så typiskt att min tele skall dö just den helgen som en i klassen ringer och skall fråga om man vill med på fest.. skit också säger jag:P Aja.. så kan de gå. Nu får jag helt enkelt se till att mobilen är igång hela tiden och när batteriet dör så laddar jag den direkt. Brukar vara ganska slö med det, men ovanligt slö här för de är ändå ingen som ringer.. Eller jo tydligen:P

Nu blev det ett avbrott på en timme för vi satt och åt semlor. K trodde det var semledagen idag, men de är ju nästa vecka:P Fick iaf reda på att T skall till österbotten i helgen och K till rovanemi imorgon.. SÅ i helgen så kommer Ts mamma och skall hjälpa till här så jag slipper vara helt själv med Matias i 24 timmar för K jobbar jour. Tydligen så anser Ts mamma att jag är en i familjen för hon hade stickat ett par strumpor till mig:P Hehe lite roligt för hon trodde att jag kanske fryser, men med tanke på hur jag gått klädd idag så:P

Nu blir det The secret Life of the amarican teenager:D

Sov gott alla:)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar