torsdag 4 februari 2010

Min hektiska dag

Idag har varit fullspäckat.

* Vaknade och hann knappt på toa innan Matias vaknade.
* Fixade med kläder, blöja, medeicin och sånt.
* Frukost och han åt nästan mer än mig:P
* Lek som ledde till dammsugning.
* Tvättat en tvätt med Matias kläder.
* Gjort klart för att han skulle till läkaren, så som att packa skötväskan, byta blöja m.m.
* Gått i skolan.
* Fixat bankkonto.
* Räddat huset:P
* Lekt med Matias.
* Snackat med pappa i 31 min:P
* Läst saga och gjort Matias klar för sängen och nattat honom.

Nu sitter jag här. Det var jätte kul att snacka med pappa. När jag sa till Timo att jag inte snackat med honom i tele sen jag kom hit blev han chockad. Har ju varit här i fyra veckor nu. Jag har snackat med Ea en gång sen jag kom hit på skype. K'nns faktiskt inte så konstigt att snacka med dem så sällan. Har inte skickat så många mail heller.. Kanske fyra eller fem angående sladden till min kamera. Med ea har jag ju snackat på msn. Mamma har jag snackat med via mail. Skulle kanske ta och ringa henne. När jag var på Malta så snackade jag med pappa två eller tre gånger i tele och sen kom han ju på besök. Snackade med ea kanske tre gånger eller något via skype. Mamma tror jag att jag ringde en gång eller så ringde hon. Jag måste bli bättre på att snacka med dem. Känns lite som jag gör det när jag skrivet här och som pappa sa att han hade ganska bra koll på vad som pågick här, men det är ju roligt att höra från dem vad som händer där hemma och även få höra deras röster.

Nu skall jag bara ta det lugnt. Skall se om jag kan hitta lite info om vad jag kan hitta på på dagarna här, men annars så tror jag att jag håller mig i sängen från och med nu. Sitter med en surbrödsmacka (bästa jag vet här) med rysk lätt medvurst på, MUMS:)

Ni får alla ha det så bra.

Om ni vill att jag skall ha en liten frågestund, för alla er nya så får ni skriva en kommentar annars så väntar vi lite med det.

Kjamar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar