torsdag 11 februari 2010

Träningsvärk??

Hejsan hejsan.

Idag vaknade jag vid halv 8 av mig själv:O Kan ni förstå detta?? Jag var pigg dessutom så jag gick upp strax efter att K och T åkt och åt frukost. Under resten av förmiddagen så tvättade jag lite, duschade och såg på TSLOTAT (the secret life of the american teenager). K kom hem tidigare för hon mådde ej bra. Strax efter de så gick jag för att hämta Matias. Efter allt som gått här så har jag aldrig haft träningsvärk. Kanske tyder på att jag inte går så mycket, men som ni vet så gör jag ju faktiskt de. Idag däremot så ligger jag i sängen och kan knappt röra mina ben. Efter att ha gått med barnvagnen till Matias dagmamma och hämtat honom i minst 5 cm snö med en barnvagn som är till för platta, snöfria Skåne så kan jag knappt stå. Det var hur jobbigt som hälst och ganska så kallt med snön som blåste i ansiktet på en.

Vi åt iaf sån där jätte god fisksoppa och Matias åt så mycket så att det inte räckte till oss alla. Som tur var så skulle T äta någon stans vid 7. K tog gröt så till slut så blev det ändå lite över. Jag förstår varför Matias ville ha så mycket. Det är ju så gott. Fisksoppa med potatis:)

Sedan dess så har jag tagit hand om honom och lekt massa som vanligt. När det var dags att lägga sig (K och T var i stan) så la jag honom i sängen.. Kliade lite på ryggen och gick ut. Tog 8 min (han sov inte då) innan jag gick ut och inget skrik och han ställde sig inte ens upp i sängen när jag gick ut. Skönt när det är så:)

Nu skall jag fortsätta med min favorit sysselsättning: TSLOTAT!!

Från och med imorgon till söndags så blir det en jobbig helg. Bara att kämpa.

Förresten så är det redan nästa vecka som vi skall göra vårat framträdande för presidenten i Finland... Snacka om att vara nervös så som jag lämnade gruppen i Tisdags så känns det mer än bara lite nervöst.

God natt på er sov gott:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar