tisdag 2 februari 2010

Snö, snö och snö

Nu har jag varit och gjort ett försök med att hämta Matias. Det slutade med att jag kom till affären och vände. Det snöar massa här och man kunde knappt gå. Där de hade hunnit skotta var det redan snö igen. Det var jätte tungt att gå med vagnen och jag fick säga till T att hämta Matias. Hade inte han kunnat hade jag självklart gått, men som tur var så kunde han.

Jag brukar säga till K och T när de är dåligt väder att för min del så kan jag hämta Matias, men jag tycker synd om honom när det snöar och är kallt. Idag måste jag säga att det var jobbigt och idag hade jag inte bara tyckt synd om Matias.

Tror inte ni kan förstå hur mycket snö vi har. T sa igår att man kunde räkna med att man iaf fick minst en meter snö, garanterat vart år. På balkongräcket är där nu ca 50 cm och på marken har vi nog iaf 70 cm. Jag skottade trappan för att få ut vagnen och fick ta lite snö nedanför också, ändå var det tungt. När jag kom tillbaka så syntes det knappt att jag skottat trappan och nedanför var det mycket snö redan så jag tog en vända till och nu 40 min senare så är det snö där igen. Helt otroligt. Visst gillar jag snön. tycker det är fint och det är så skönt att snön faktiskt ligger där den ligger och är vit. Inte som i Skåne där snön är vit i en timme, sen börjar den smälta och blir brun och sen blir det bara slask. Vill knappt veta hur mycket vatten som kommer bli av detta. Kommer nog bli en del slask.. Men det tar vi då.

Här kommer lite bilder så ni kan förstå. Första bilden är från idag och den andra är från första veckan här. Likaså är den tredje bilden från idag och den fjärde från första veckan. Den sista är från idag efter att jag skottat bort all snö. Glömde ju ta en bild innan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar