torsdag 25 februari 2010

Många bilder

Oj, jag trodde faktiskt att jag skrev igår, måste ha drömt de:P

Skriver iaf nu. Idag blir det en del bilder. Jag har ännu inte fått någon bra bild på min favvooutfit, men den kommer. Jag har däremot fått en bild på mina nya skor, mitt nya kort och på blakongen så ni kan se.

Här är mitt bankkort:


Mina skor:


Utsikten från verandan:


Trappan. Då hade jag skottat den för ca 20 min sen. Helt snöfri var den då:


Jag skottade inte bort så mycket snö, men en hel del. Syns inte så jätte bra på bilden, men högen är nästan lika hög som mig. När jag började var den upp till låren på mig.


Igår så skottade jag snö halva dagen. Det tog iaf en och en halv timme att skotta bort 10 cm snö på hela gårdsplanen. Bilderna nedan säger inte så mycket, men de var ganska jobbigt.

Idag så var jag helt inställd på att hämta Matias. Innan jag gör mig helt klart för att gå så kollar jag på mätare, 21 minus. Hmm de kan gå, har gått och hämtat honom förr i 21 minus, men de är kallt. Jag ringde då T och undrade om han kunde hämta honom, eller först frågade jag vad han tyckte och han svarade att jag skulle höra med K som precis hoppat in i bastun. Iaf så kunde han hämta om hon tyckte de var läge för de, vilket resulterade i att T hämtade Matias som kom hem vid kvart i fem. Då åt vi ärtsoppa och spenatpannkakor. Mums.. Älskar de där spenatpannkakorna.. Skulle lätt kunna livnära mig på de:P Nu på kvällen så har jag mest snackat med pappa. Så härligt när han ringer. Jäg är inte den som gillar att snacka i tele, men ibland känns det skönt att höra skånskan:P

Kom fram till att det är grymligt jobbigt att inte kunna språket här. Vad hade jag gjort om inte K hade varit hemma idag?? Diskmaskinsmännen kom för att byta maskinen idag och jag öppnade dörren.. Fick fram ett ynkligt "I don't speak finnish" och sen visa dem vägen in till diskmaskinen. Fick snabbt tömma den, silken tur att varken jag eller K, som tydligen också hade tänkt sätta på den, inte hade gjort det:P Det slutade med att diskmaskinen blev bytt och nu fungerar den super. Trodde inte att det kunde bli så rent. Ni vet så där rent som i reklamen, men de blev de iaf om man jämför med innan. Det blev ju renare, men där va alltid något vitt kvar på bestiken som man i och för sig kunde ta och putsa veck med fingrarna, men ändå. Idag kom disken ur skinnande rent.

Nu skall jag se klart på första säsongen av "Moonlight" och sen se om jag hittar någon annan rolig serie. Har ju inte sett mer än 2 avsnitt av "life unexpected" kanske blir den senare.

Natti på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar