lördag 27 februari 2010

Sovmorgon:O

Hej alla. Idag är det lördag och K är i Helsinki. Detta betyder jobb:P Jag var hundra på att Matias skulle vakna senast halv 8 trots att han kom i säng vid halv 9 igår. När jag vaknade av väckarklockan vid 7 så bestämde jag att jag skulle gå upp när jag hörde honom vakna. Det blev så att jag gick upp vid halv 9 då jag trodde jag hade missat att han hade vaknat, men ikke. Jag hinner äta frukost och göra vid hans frukost innan jag hör att han vaknar. Springer då upp och hinner få upp honom innan han väcker T som ligger och sover. Lagom till att kläderna är på och han fått ny blöja så kommer T och hjälper till. Sedan dess har det varit full fart.

Jag hann inte gå på toa i morse, dumt nog:P Så jag fick vänta tills Matias satt och åt vid halv 11. Som det kan gå. Vi var nämligen ute hela förmiddagen och lekte i snön. Vi har ju bara 7 minus idag. ni skulle hört vad jag sa när jag kom utanför dörren idag. Vände mig om till T och sa att det var ju riktigt varmt ute. Rättade mig ganska snabbt och sa "för att vara minus", men de var faktiskt riktigt skönt att vara ute idag. Jag ville inte gå in, men kunde inte komma på varför Matias bara skrek åt allt så vi gick in efter en låååång stund ute i snön. Vi hann tom, T hann, gör en laborint som vi gick på. Det hade nämligen kommit minst 10 cm snö i natt, när man skottade så blev det som små vallar. Vi gjorde även en i trädgården. Det blev riktigt höga vallar, upp till midjan på mig. Skall ta ett foto senare när vi går ut igen. Vi skall nämligen till Haparanda och sen till Torniå när Matias vaknar, vilket blir vilken sekund som helst.

Han var så trött när jag la honom. Det är sällan han ligger helt stilla när man byter blöjan, men efter lunchen idag så höll han på att somna. Så även fast klockan bara var 12 så la jag honom i sängen för att sova. Tog ca 5 min så sov han. Jag och T fick för första gången på länge äta våran lunch i lugn och ro. Det är sällan det händer på helgen.

Nu skall jag packa väskan som vi skall ha med oss med lite banan och blöjor.

Vi hörs senare ikväll någon gång. Kjam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar