lördag 13 februari 2010

Stor älg

Hej, Idag är det lördag. Inte vilken lördag som hälst, utan min första dag då jag tar hand om Matias utan K eller T i minst 24 timmar. Dock är Ts mamma här, men jag vet inte om hon hjälper så mycket.. Eftersom hon inte kan så bra svenska, och jag kan ingen finska så blir det svårt att kommunicera. Vi säger typ ord som "ut" och pekar ut när vi skulle gå ut:P Men det går. Hon lagar god mat och när man har Matias så är det skönt att slippa laga maten också. Dock verkar hon inte gilla att Matias kladdar så hon matar hon fast han åt jätte jätte fint idag för en gångs skull när hon var tvungen att göra något annat.


Iaf. Innan idag när vi var ute en halvtimme så såg vi en älg:O Kan ni fatta!! typ 20 meter ifrån oss var det en ko älg... Sjukt ändå.. Självklart hade jag ju inte kameran med mig:( Matias tyckte det var så spännande och ville gå och klappa henne, men de sa vi nej till.

Jag har ju berättat så mycket om hur duktig Matias är på att gå långt själv och sånt. En sak jag har insett är att han vill gå själv när han går själv för han vill verkligen inte hålla i handen eller något, vilket ts mamma (mummi) ville. Kunde hon inte inse att han inte ville hålla i handen och att han ville gå vid sidan av vägen och leka lite i snön som han brukar. För en så liten pojke är det inte roligt om man inte får leka lite. Iaf så kom hon på den smarta iden att åka med pulkan ner för en snöhög som har blivit av all skottad snö. Han tyckte det var super kul, men tyvärr blev jag ganska trött i rygg och ben då jag fick lyfta upp honom hela tiden, men det var kul. Sen fick jag en anledning till att gå i snön i trädgården och se hur mycket snö det verkligen låg där. Det gick upp till låret på mig:P Hur mycket som helst, sen ville ju Matias och prova, men han fick nöja sig med att stoppa halva skon ner i snön:P

Nu sover Matias och Mummi har städat hela köket:) skönt så man själv slapp göra de.. Dock måste jag damsuga på måndag för det är hur skitigt som helst.

Jag skall kolla vidare på TSLOTAT. Har inte många avsnitt kvar nu på säsongen:)

Kjamar på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar